اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فوری؛ یک گروه جدید از معلمان مشمول رتبه‌بندی شدند

بنا بر اعلام معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، نظام رتبه‌بندی صرفا برای آن دسته از کارکنانی که بدوا به صورت «معلم» جذب آموزش و پرورش شده‌اند و اکنون در قسمت اداری مشغول خدمت هستند، قابل اجرا است.

به گزارش سایت طلا، بنا بر اعلام معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، نظام رتبه‌بندی صرفا برای آن دسته از کارکنانی که بدوا به صورت «معلم» جذب آموزش و پرورش شده‌اند و اکنون در قسمت اداری مشغول خدمت هستند، قابل اجرا است.

بر اساس تبصره ذیل ماده ۴ قانون نظام رتبه بندی معلمان، کادر اداری وزارت آموزش و پرورش که برای خدمت معلمی استخدام شده اند نیز مشمول نظام رتبه بندی معلمان می‌شوند.

با این وجود علیرغم گذشت حدود دو سال از تصویب این قانون و اجرای آن برای معلمان، هنوز در مسیر رتبه بندی کادر اداری از جمله کارشناسان سازمان نوسازی مدارس که بدوا "معلم" استخدام شده‌ بودند مشکلاتی وجود داشت و این کارکنان آموزش و پرورش مشمول نظام رتبه بندی نشده بودند.

روز گذشته دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که بر اساس نظریه شورای حقوقی و ستاد مشاوره فنی و حقوقی این نهاد نظارتی در خصوص «تسری فوق العاده موضوع قانون نظام رتبه بندی معلمان به کارکنان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور»، قانون نظام رتبه بندی معلمان مصوب ۱۴۰۰ و تبصره (۱) ماده (۳) آیین نامه اجرایی قانون مذکور و بند (۱) اصلاحیه مورخ سال ۱۴۰۱ برای کارکنان کادر اداری وزارت آموزش و پرورش نیز قابل اجراست.

در همین راستا صفرعلی یازرلو - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد که نظام رتبه بندی صرفا برای آن دسته از کارکنانی که بدوا به صورت "معلم" جذب آموزش و پرورش شده‌اند و اکنون در قسمت اداری مشغول خدمت هستند و نه تمامی کادر اداری، قابل اجرا است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور به ایسنا اعلام کرد: برخی از کارکنان سازمان نوسازی همانند کارکنان آموزش و پرورش، بدوا به صورت معلم استخدام آموزش و پرورش شده‌اند و پس از آن برابر با بخشنامه ۲۳۰ به بخش اداری منتقل شده‌اند و در پست‌های کارشناسی مشغول به کار هستند.

یازرلو تصریح کرد: طبق آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان این نوع معلمان که در آموزش و پرورش و سازمان‌های وابسته مشغول خدمت هستند، مشمول نظام رتبه‌بندی می‌شوند اما در اجرا برای کارکنان سازمان نوسازی و سایر سازمان‌های وابسته موانعی ایجاد شده بود و بعضا تفسیر می‌کردند که این نوع معلمان شامل رتبه‌بندی نمی‌شوند.

وی توضیح داد: در حال حاضر این مساله با ورود دیوان محاسبات و شورای حقوقی آن حل شده است و روز گذشته اعلام کردند که کارکنان سازمان‌های وابسته که بدوا معلم استخدام شده‌اند، ورود آنها به آموزش و پرورش با سمت معلمی بوده است الان در پست‌های کارشناسی مشغول خدمت هستند نیز مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در آینده نزدیک احکام این افراد صادر می‌شود، ادامه داد: احکام نیز به زودی صادر می‌شود. همکاران در مرحله ارزیابی برای مشخص کردن رتبه‌ها هستند تا متناسب با رتبه‌ها احکام صادر شود. وقتی رتبه همکاران تعیین شود برای صدور احکام اقدام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که معوقات این کارکنان چه می‌شود؟، افزود: مسائل مالی را باید پیگیری و حل کنیم و نهایتا نتیجه را ابلاغ خواهیم کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد