اونس طلا2302.52
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

روس‌های ثروتمند سرمایه خود را از سوئیس به خاورمیانه منتقل کردند

نشریه خبری سوئیس اینفو SwissInfo گزارش داد که تحریم‌های سوئیس علیه روس‌های ثروتمند و کسب و کارشان، آنها را مجبور کرده است که پول خود را به جاهای دیگر به ویژه امارات منتقل کنند.

به گزارش سایت طلا به نقل از راشاتودی، نشریه خبری سوئیس اینفو SwissInfo روز جمعه گزارش داد که تحریم‌های سوئیس علیه روس‌های ثروتمند و کسب و کارشان، آنها را مجبور کرده است که پول خود را به جاهای دیگر به ویژه امارات منتقل کنند.

اگرچه سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست، اما سال گذشته بی‌طرفی سنتی خود را کنار گذاشت و در اعمال تحریم‌ها علیه اتباع، شرکت‌ها و سازمان‌های روسیه و مسدود کردن دارایی‌های این کشور در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین به این اتحادیه پیوست.

سوئیس اینفو با استناد به مطالعه گروه مشاوره‌ای بوستون (BCG)، تأکید کرد که "خروج قابل توجه دارایی های روسیه" منجر به افزایش 100 میلیارد دلاری ثروت انباشته در امارات متحده عربی در سال گذشته میلادی شد.

این نشریه خبری در ادامه تأکید کرد که این سریعترین رشد سالانه وجوه سرمایه گذاری شده در بین مراکز جذب سرمایه خارجی محسوب می‌شود.

این گزارش اشاره می‌کند که بانک‌های خصوصی سوئیس نگران هستند که این روند به مشتریان سایر کشورها نیز سرایت کند.

سوئیس اینفو نوشت: کلید (حل مشکل) این است که نخبگان ثروتمند را متقاعد کنیم که تحریم‌ها علیه روسیه بی‌طرفی سوئیس را کم نمی‌کند، زیرا این یک نقطه مثبت کلیدی برای ثروتمندانی است که در کشورهای بی‌ثبات به لحاظ سیاسی زندگی می‌کنند.

گرگوار بوردیه، رئیس انجمن بانک‌های خصوصی سوئیس، به این رسانه گفت: مشتریان همچنان مانند من معتقدند که سوئیس کشوری بی طرف است که از قوانین اساسی بی طرفی پیروی می‌کند. آنها نمی پرسند که چرا تحریم‌ها گروه خاصی از مردم را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش رسانه ها، به نظر می رسد امتناع امارات متحده عربی از محکوم کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط روس ها به عنوان یک دعوت تعبیر شده است.

منابع آگاه پیشتر به رویترز گفته بودند که پس از تحریم روسیه و تهدید به مسدود کردن دارایی‌های بازرگانان و سیاستمداران برجسته روسیه، شهروندان این کشور سرمایه‌های خود را از سوئیس و بریتانیا به دبی منتقل کرده‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد