اونس طلا2337.71
مظنه14,796,000
18 گرم3,415,600
ارزش سکه33,335,388
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,800,000
ربع14,500,000

وضعيت هواي كشور تا روز جمعه / هشدار هواشناسی برای این مناطق

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور نسبت به فعالیت‌های دریای در سواحل شمالی و احتمال اختلال در تردد شناورها هشدار داد.

به گزارش سایت طلا،پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد سه‌شنبه و چهارشنبه با عبور موج بارشی از نوار شمالی کشور در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و به‌تدریج در خراسان شمالی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک روی می‌دهد.

امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق و وزش یاد و گردوخاک پیش‌بینی شده است.

پنجشنبه در اردبیل، شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده و روز جمعه در مناطق شمالی، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

شنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی،‌ هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. امروز در شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز، فردا تا جمعه در شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز همچنین پیش‌بینی شده گردوخاک از غراق به غرب و شمال غرب کشور وارد شود.

به گزارش سایت طلا،‌ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا آسمان صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است.

بیشینه دما در نجف 45، کربلا 41، کاظمین 43 و سامرا 44 درجه خواهد بود. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که دما در چهار شهر مذکور عراق در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه تا 5 درجه کاهش می‌یابد.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج

زمان شروع: اوایل وقت چهارشنبه 1402/06/08

زمان پایان: بعدازظهر پنجشنبه 1402/06/09

نوع مخاطره: افزایش سرعت باد شمالی تا حداکثر 30 نات و افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 2 متر در محدوده سواحل استان های گیلان و مازندران(با تاکید بر سواحل غربی استان مازندران) و حداکثر تا 3 متر در نواحی دور از ساحل

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/06/08: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران.

پنجشنبه 1402/06/09: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان و احتمال آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اختلال در فعالیت‌های فراساحل، احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: با تاکید بر اجتناب از فعالیت‌های تفریحی به‌ویژه شنا و غواصی، اجتناب از فعالیت‌های شیلاتی ، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و به‌ویژه محدودیت در فعالیت‌های فراساحل.

توصیف سامانه: افزایش شیو فشاری

زمان پایان: پنجشنبه 1402/06/09

نوع مخاطره: وزش باد شدید و بادوگردوخاک و در برخی مناطق نفوذ گردوخاک .

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1402/06/07: ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، قم، مرکزی، نیمه جنوبی تهران، البرز، اصفهان، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی.

چهارشنبه 1402/06/08: لرستان، مرکزی، قم، البرز، تهران، قزوین، شرق سمنان، کرمانشاه، گلستان، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی.

پنجشنبه 1402/06/09: شمال سیستان و بلوچستان، شرق سمنان.

اثر مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در ترددهای شهری، احتمال تاخیر پروازها.

توصیه: احتیاط و امتناع از رفت و آمدهای غیر ضروری، احتیاط و اجتناب از تردد افراد با بیماری تنفسی و کودکان و افراد کهنسال، توجه به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا، رعایت حداکثری مقررات رانندگی در ترددهای جاد‌ه‌ای.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد