اونس طلا2337.71
مظنه14,346,000
18 گرم3,311,700
ارزش سکه32,321,538
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

ادعای هند درباره واردات نفت از روسیه

وزیر نفت و گاز طبیعی هند در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی، مدعی شد دهلی‌نو برای واردات نفت خام به هیچ تامین کننده‌ای از جمله روسیه، وابسته نیست.

به گزارش سایت طلا، هند که سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، بیش از ۸۰ درصد از نیازهای نفتی خود را از طریق واردات، تامین می‌کند. طی یک سال و نیم گذشته، این کشور واردات نفت از روسیه را که هدف تحریم‌های غربی قرار گرفته، به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی درباره این که نظرش درباره وابسته شدن بیش از حد هند به روسیه برای نیازهای نفتی خود چیست، پاسخ داد: هند به هیچ کس، بیش از حد وابسته نیست. هند برای نفت روسیه، تخفیف می‌گیرد اما این تخفیف را از تولیدکنندگان دیگر هم دریافت می‌کند.

وزیر نفت هند گفت: اگر تخفیف ۳۰ درصدی باشد، روس‌ها یک روبان دور آن می‌پیچند و آن را به رایگان برای ما می‌فرستند. اما تخفیف از همه جا عرضه می‌شود. هند تامین کنندگان متنوعی دارد و در حال حاضر از ۳۹ منبع نفت خریداری می‌کند، در حالی که پیش از این، از ۲۷ منبع، نفت می‌خرید.

روسیه، ماه‌هاست که بزرگترین تامین کننده نفت هند بوده و در سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ که در مارس سال ۲۰۲۳ به پایان رسید، با کنار زدن عراق، بزرگترین صادرکننده نفت به هند شد. حدود یک چهارم از واردات نفت هند در سال مالی گذشته از روسیه بود. سهم نفت روسیه از کل ۴.۶۵ میلیون بشکه در روز واردات هند، به طور میانگین، ۱.۶ میلیون بشکه در روز بود.

در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳، صادرات نفت روسیه به هند، به رکورد بالایی صعود کرد و قوی ماند. واردات بالای نفت ارزان روسیه به هند، سهم اوپک از بازار نفت این کشور را به پایین‌ترین میزان در ۲۲ سال گذشته رسانده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، واردات هند از روسیه در ژوئیه، کاهش یافت که با افت ۵.۲ درصدی کل واردات این کشور به دلیل تعمیرات در بعضی از پالایشگاه‌ها، همخوانی داشت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد