اونس طلا2337.71
مظنه14,701,000
18 گرم3,393,700
ارزش سکه33,121,353
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,350,000
نیم23,800,000
ربع14,400,000

دقایقی حساس در انتظار قیمت طلا

انتظار می‌رود کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا امروز در همایش اقتصادی سالانه جکسون هال سخنرانی کنند.

قیمت طلا در روز جمعه در حدود بالاترین رقم طی دو هفته گذشته باقی مانده و بهترین عملکرد هفتگی را طی 6 هفته گذشته داشته است. سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در آستانه سخنرانی مقامات بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا کاهش یافته است. این سخنان می‌تواند دورنمای سیاست افزایش نرخ بهره را مشخص کند.

روز گذشته در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر بودند ببینند فدرال رزرو آمریکا در نشست سالانه جکسون هول چه سیگنال‌های نرخ بهره ارائه خواهد کرد، قیمت طلا به بالاترین حد دو هفته اخیر در نوسان بود و به 1922 دلار رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار کاهش به 1914 دلار رسید.

انتظار می‌رود کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا امروز در همایش اقتصادی سالانه جکسون هال سخنرانی کنند.

برخی مقامات فدرال رزرو آمریکا در روز پنجشنبه از افزایش سود بازار اوراق قرضه استقبال کردند، چون عقیده دارند می‌تواند به بانک مرکزی برای رسیدن به هدف تورم 2 درصدی کمک کند و دیگر نیازی به افزایش دوباره نرخ بهره نیست.

رشد تورم در پایتخت ژاپن در ماه اوت برای دومین ماه پیاپی آهسته شده اما همچنان بالاتر از هدف 2 درصد بانک مرکزی قرار دارد.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان در روز پنجشنبه اعلام کرد دارایی‌های آن 0.10 درصد کاهش یافته است.

کند شدن رشد اقتصاد در چین تقاضا برای طلا را پایین آورده و واردات طلای این کشور از طریق هنگ کنگ را برای سومین ماه پیاپی در ژوئیه کاهش داده و به پایین‌ترین رقم طی 6 ماه گذشته رسانده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.53 درصد کاهش به 24 دلار و 45 سنت رسید و پلاتین با 0.14 درصد کاهش، 936 دلار و 81 سنت معامله می‌شود.

فعالیت‌های تجاری ایالات‌متحده در ماه آگوست به نقطه رکود نزدیک شد و با کاهش تقاضا برای کسب وکارهای جدید در بخش خدمات گسترده، رشد ضعیفی از فوریه تاکنون داشت.

معامله‌گران روز چهارشنبه شرط بندی کردند که بانک مرکزی اروپا نرخ‌های افزایش را در ماه سپتامبر متوقف خواهد کرد زیرا انقباضات شدید در فعالیت‌های تجاری به تشدید مشکلات اقتصادی اشاره دارد. اقتصاد بریتانیا در حال کند شدن است و ممکن است به سمت رکود پیش برود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد