اونس طلا2414.89
مظنه14,456,000
18 گرم3,337,100
ارزش سکه32,569,368
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,200,000
نیم23,300,000
ربع14,600,000

طلا یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بی‌ثباتی‌ها

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر گزارش لیست حقوق‌بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا جلب شده که قرار است در روز جمعه منتشر شود. این شاخص نشانه سلامت اقتصاد آمریکاست

موسسه رتبه بندی فیچ رتبه اعتباری بلندمدت آمریکا را کاهش داده است که این اقدام مورد توجه سرمایه گذاران بین المللی قرار گرفته است.

پس از اینکه موسسه فیچ رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داد و ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه این کشور سقوط کرد، جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران زیاد شد.

موسسه فیچ ضمن اشاره به "وخامت مالی مورد انتظار دولت آمریکا طی سه سال آینده و رشد بدهی های عمومی"، رتبه اعتباری این کشور را از ای ای ای به ای ای پلاس کاهش داده است.

این آژانس رتبه‌بندی به «مبارزه‌های سیاسی مکرر برای محدود کردن سقف بدهی و قطعنامه‌های لحظه آخری» اشاره کرد که اعتماد بازارهای جهانی را نسبت به مدیریت مالی کشور از بین برده است.

بدین ترتیب تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش پیدا می‌کند.این فلز گرانبها همواره یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بی‌ثباتی‌ها و فشارهای اقتصادی بوده است.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در روز چهارشنبه به خاطر کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا با نوسان جزئی افزایش یافت.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار افزایش به 1950 دلار رسید.

اطلاعات مثبت در مورد تولید کارخانه‌ای و ساخت و ساز در آمریکا در ماه ژوئن ارزش دلار را در روز گذشته بالا برد و باعث کاهش یک درصدی قیمت طلا شد. طلا در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی سه هفته گذشته رسید.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر گزارش لیست حقوق‌بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا جلب شده که قرار است در روز جمعه منتشر شود. این شاخص نشانه سلامت اقتصاد آمریکاست. انتظار می‌رود 200 هزار شغل در ماه ژوئیه در آمریکا ایجاد شده باشد.

بانک‌های مرکزی سراسر دنیا امیدوارند بتوانند تورم را بدون آسیب رساندن به بازار اشتغال مهار کنند. اما این کار مستلزم بالا نگه داشتن نرخ بهره است.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 0.47 درصد افزایش به 24 دلار و 44 سنت رسید و پلاتین با 0.20 درصد کاهش 932 دلار و 20 سنت معامله می‌شود.

بر اساس اعلام شورای جهانی طلا، تقاضای طلای هند در سال ۲۰۲۳ ممکن است ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد و به کمترین میزان در سه سال گذشته برسد.

ادوارد میر، تحلیلگر بازارهای نفتی گفت، آخرین بار که اس‌اند پی در سال 2011 رتبه آمریکا را کاهش داد، بازارها به هم‌ ریخت هرچند این بار همان واکنش را نمی‌بینیم اما همه چیز قابل مشاهد است.

طلا که با دلار قیمت‌گذاری می‌شود، در زمان‌های آشفتگی و بی‌ثباتی اقتصادی در مرکز توجه قرار می‌گیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد