اونس طلا2321.53
مظنه14,566,000
18 گرم3,362,500
ارزش سکه32,817,198
قدیم (بهار)36,800,000
جدید (امامی)40,100,000
نیم22,700,000
ربع14,700,000

عاملی که به نفع طلا تمام می شود

اختلاف زیاد بین قیمت طلا در معاملات آتی و قیمت روز این فلز گرانبها نشان می‌دهد تاجران تا حد زیادی انتظار دارند فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را تا پایان سال جاری میلادی متوقف کند که می‌تواند به نفع فلزات گرانبها از جمله طلا باشد.

قیمت طلا در روز سه‌شنبه پایین آمده است. انتظار توقف سیاست‌های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا تا پایان سال جاری میلادی، قیمت معامله طلا در ماه دسامبر را به 2000 دلار در هر اونس رسانده است، اما بی‌ثباتی در مورد تصمیمات این بانک در کوتاه مدت، قیمت طلا را بسیار پایین‌تر از این سطح نگه داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 9 دلار کاهش به 1956 دلار رسید.

بالا رفتن ارزش دلار هم یکی از عوامل کاهش قیمت طلا در روز سه‌شنبه بوده است، چون خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند.

طلا در مسیر بهترین عملکرد ماهانه در 4 ماه گذشته قرار گرفته است، زیرا بانک‌های مرکزی موضع محتاطانه‌تری در مورد سیاست‌های پولی خود در پیش گرفته‌اند.

آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، روز دوشنبه گفت که بانک مرکزی خیلی خوب در جهت کاهش تورم بدون ایجاد رکود اقتصادی عمل می‌کند و داده‌ها را زیر نظر خواهد گرفت تا قضاوت کند که آیا انقباض بیشتر پولی ماه سپتامبر مناسب خواهد بود یا خیر.

بازارها منتظر انتشار اطلاعات مربوط به لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه ژوئیه هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود. هرگونه نشانه‌ای از قدرت بازار اشتغال آمریکا قیمت طلا را تحت فشار قرار می‌دهد، چون انگیزه بیشتری به فدرال رزرو برای ادامه روند افزایش نرخ بهره خواهد داد.

بالا رفتن نرخ بهره به طلا در طی سال گذشته میلادی آسیب رسانده و مانع افزایش قیمت آن در سال جاری شده است. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

اختلاف زیاد بین قیمت طلا در معاملات آتی و قیمت روز این فلز گرانبها نشان می‌دهد تاجران تا حد زیادی انتظار دارند فدرال رزرو روند افزایش نرخ بهره را تا پایان سال جاری میلادی متوقف کند که می‌تواند به نفع فلزات گرانبها از جمله طلا باشد.

انتظار کند شدن رشد اقتصاد آمریکا در نیمه دوم سال جاری میلادی تمایل به طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را بالا برده و تا حدی از آن حمایت کرده است.

قیمت نقره امروز با 0.69 درصد کاهش به 24 دلار و 80 سنت رسید و پلاتین با 0.43 درصد کاهش 950 دلار و 33 سنت معامله می‌شود.

ارزش طلا در این ماه 2.1 درصد افزایش یافته است که بیشترین میزان از ماه مارس به شمار می‌رود، زیرا احتمال توقف چرخه افزایش نرخ بهره آمریکا تقویت شده است.

کارلو آلبرتو دی کاسا، تحلیلگر بازار گفت: ما همچنان در یک سناریوی حمایتی قیمت باقی می‌مانیم، چرا که خطر رکود وجود دارد و انتظار می‌رود، بانک‌های مرکزی در سال آینده موضع آرام‌تری داشته باشند و اینها عوامل اصلی تقویت قیمت طلا بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، تورم در حال کاهش است اما سوال این است که آیا روند کاهش تورم برای بانک‌های مرکزی سراسر جهان اتفاق می‌افتد.

تیم واتر، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade گفت: داده‌های اشتغال در ایالات‌متحده در اواخر این هفته نشانگر کلیدی برای انتظارات نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود و هرگونه غافلگیری صعودی می‌تواند به معامله‌گران یادآوری کند که افزایش بیشتر نرخ همچنان یک احتمال باقی مانده است که بر طلا تأثیر می‌گذارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد