اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اثر تنش ایران و کره روی قیمت سکه/ پیش بینی قیمت سکه

نامه رئیسی برای شکایت از کره جنوبی درمورد پول‌های بلوکه‌شده ایران که منتشر شئ، معامله‌گران ارز و سکه غافلگیر شدند و قیمت دلار از نوسانات نزولی فرار کرد و قیمت هم با ۲۰۰ هزار تومان افزایش مواجه شد.

به گزارش سایت طلا، نامه رئیسی برای شکایت از کره جنوبی درمورد پول‌های بلوکه‌شده ایران که منتشر شئ، معامله‌گران ارز و سکه غافلگیر شدند و قیمت دلار از نوسانات نزولی فرار کرد و قیمت هم با ۲۰۰ هزار تومان افزایش مواجه شد.

به نظر می‌رسد سکه‌بازان در معاملات پشت خطی دیشب هم تحت تاثیر شکایت ایران از کره جنوبی در خصوص آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده بودند.

روز گذشته با اعلام خبر نامه رئیسی برای شکایت از کره جنوبی درمورد پول‌های بلوکه‌شده ایران، معامله‌گران بازار ارز و بازار سکه تا حدودی غافلگیر شدند و قیمت دلار از نوسانات نزولی فرار کرد و همین امر باعث شد سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد. دیشب هم سکه در همین محدوده معامله شد.

در شرایط فعلی برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند که دست بازارساز آنقدرها هم که عنوان می‌کند، پُر نیست و به نظر می‌رسد تنش اخیر ایران و کره در مورد آزادسازی منابع ادامه داشته باشد.

به علاوه این‌ها، دیشب یک خبر در مورد مذاکرات صلح اوکراین و روسیه منتشر شد. عده‌ای از سکه‌بازان می‌گفتند این خبر شاید در آینده بر بازارها اثرگذار باشد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال شامگاه شنبه در گزارشی نوشت: عربستان سعودی برای میزبانی از مذاکرات صلح بین کشورهای غربی، اوکراین و کشورهای بزرگ در حال توسعه از جمله هند و برزیل در ماه اوت آماده می‌شود.

در شرایط فعلی سکه‌بازان مرز ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارند و در صورتی که قیمت سکه به بالای این محدوده برسد، سکه در گام بعدی می‌تواند به سمت مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در نهایت مرز ۲۹ میلیلون تومان حرکت کند.

با این حال برخی از فنی‌های بازار سکه می‌گویند که تایید خروج تایم هفتگی برای سکه صادر شده و اگر قیمت سکه بالای 29 میلیون تثبیت ندهد روند میان‌مدت، نزولی است.

از سوی دیگر فعالان بازار می‌گفتند قیمت دلار فعلا بالای کانال ۴۹ هزار تومان تثبیت نشده و در صورتی که اسکناس آمریکایی به کانال ۴۸ هزار تومان برگردد، ممکن است زیر پای سکه‌بازان هم سست شود و قیمت سکه در سراشیبی قرار بگیرد.

با افزایش قیمت سکه ، فاصله ارزش ذاتی و نقدی آن نیز اندکی بیشتر شده است. در شرایط فعلی فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه در بازار در حدود ۵ میلیون و ۷۳۵ هزار تومان است و حباب آن نیز نسبت به دیروز با یک درصد رشد به ۲۵ درصد رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد