اونس طلا2319.97
مظنه14,566,000
18 گرم3,362,500
ارزش سکه32,817,198
قدیم (بهار)36,800,000
جدید (امامی)40,100,000
نیم22,700,000
ربع14,700,000

طلا گران شد/ عامل اصلی افزایش قیمت طلا

قیمت طلا حدود 1.4 درصد در روز پنجشنبه کاهش یافت و بدترین روز این فلز گرانبها را طی یک ماه گذشته رقم زد. کارشناسان بازار کاهش ارزش دلار آمریکا را عامل اصلی افزایش روز جمعه قیمت طلا عنوان کردند.

طلا روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، پس از کاهش شدید یک روز قبل، با کاهش اندک دلار با افزایش همراه شد زیرا نشانه‌هایی از کاهش تورم در ایالات متحده شرط‌بندی‌ها را افزایش داد که فدرال رزرو احتمالاً به چرخه انقباض پولی خود پایان خواهد داد.

به گزارش سایت طلا،قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار افزایش به 1960 دلار رسید.

کارشناسان بازار کاهش ارزش دلار آمریکا را عامل اصلی افزایش روز جمعه قیمت طلا عنوان کردند. همچنین داده های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا نیز نشان می‌دهد که تورم در این کشور در حال بازگشت به محدوده ای است که بانک مرکزی میخواهد. همین دلیل نیز سبب شده است که بازارها گمان کنند که چرخه انقباضی فدرال رزرو دیگر به آخر خط رسیده است.

شاخص PCE آمریکا یا همان شاخص مصرف شخصی در این کشور ماه گذشته 0.2 درصد افزایش پیدا کرد. برخی تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو بر شاخص PCE نسبت به بقیه شاخص ها تمرکز بیشتری دارد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهند رشد تورم سالیانه در این کشور در ماه ژوئن آهسته‌تر بوده است. شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در آمریکا در ماه گذشته میلادی 0.2 افزایش یافت.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص تورم طبق انتظار بانک مرکزی آمریکا بوده و ارزش دلار هم پایین‌تر آمده است. بنابراین از قیمت طلا حمایت می‌شود.

قیمت طلا حدود 1.4 درصد در روز پنجشنبه کاهش یافت و بدترین روز این فلز گرانبها را طی یک ماه گذشته رقم زد. یکی از دلایل افت قیمت طلا در روز پنجشنبه بالا رفتن شاخص دلار به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر رشد سریع‌تر از حد انتظار اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بود.

اما ارزش دلار در روز گذشته 0.16 درصد نسبت به رقبای خود پایین آمد و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرد.

بانک‌های مرکزی آمریکا و اروپا نرخ بهره را در این هفته افزایش داده‌اند و راه برای ادامه سیاست‌های سختگیرانه پولی باز گذاشته‌اند.

قیمت نقره امروز با 0.53 درصد افزایش به 24 دلار و 50 سنت رسید و پلاتین با 0.12 درصد افزایش 938 دلار و 64 سنت معامله می‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد