اونس طلا2286.01
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

تصمیمی که به نفع طلا تمام شد

نیکلاس فراپل، رئیس بازارهای نهادی جهانی در ABC گفت: طلا همچنان در یک روند صعودی میان‌مدت تا بلندمدت است.

به گزارش سایت طلا،شب گذشته فدرال رزرو با هدف کنترل تورم، نرخ بهره معیار خود را یک چهارم واحد درصد افزایش داد و به بالاترین سطح در ۲۲سال اخیر رساند.

کمیته بازار آزاد فدرال، نرخ وجوه فدرال را به محدوده هدف جدید ۵.۵-۵.۲۵ درصد رساند و تهاجمی‌ترین انقباض پولی خود را در چند دهه اخیر از سر گرفت.

اما قیمت طلا امروز به بالاترین حد یک هفته اخیر رسید و دلار اندکی ضعیف‌تر شد در حالی که معامله‌گران نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده را پس از افزایش گسترده نرخ بهره درک کردند.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلا افزایش به 1975 دلار رسید .

فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش داد و تاکید کرد که افزایش ۲۵ واحدی دیگر بر اساس داده‌ها ممکن است در سپتامبر باشد. با این حال، پاول اعلام کرد که دیگر رکود اقتصادی ایالات متحده را پیش‌بینی نمی‌کنند.

نیکلاس فراپل، رئیس بازارهای نهادی جهانی در ABC گفت: طلا همچنان در یک روند صعودی میان‌مدت تا بلندمدت است.

شمش به افزایش نرخ های بهره بسیار حساس است، زیرا این نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهند. شاخص دلار به پایین ترین حد خود در روز چهارشنبه نزدیک شد و رشد شمش را محدود کرد.

انتظار می‌رود که ایالات متحده تولید ناخالص داخلی را با نرخ سالانه ۱.۸ درصد در سه ماهه دوم افزایش دهد که از ۲ درصد در سه ماهه اول کاهش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین بر روی تصمیم‌گیری سیاست بانک مرکزی اروپا در اواخر روز تمرکز خواهند کرد و انتظار می‌رود این بانک برای نهمین بار نرخ‌ها را افزایش دهد. سهام آسیایی در بحبوحه خوش‌بینی به پایان چرخه انقباض آمریکا به بالاترین حد پنج ماهه صعود کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۵.۰۲ دلار رسید، پلاتین ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۹۶۸ دلار رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۸ دلار و ۳۷ سنت رسید.

از طرفی آمارهای هنگ‌کنگ نشان داد که واردات خالص طلا به چین در ماه ژوئن به ۳۴.۶۴ تن در مقایسه با ۴۹.۰۵ متریک تن در ماه مه رسید.

بر اساس داده‌ها، کل واردات طلا از طریق هنگ‌کنگ با ۲۶ درصد کاهش به ۳۸.۳۹۵ تن رسید. داده‌های هفته گذشته نشان داد صادرات طلای سوئیس به چین نیز در ماه ژوئن یک سوم کاهش یافت.

رونا اوکانل، تحلیلگر StoneX گفت: تقاضای خرده فروشی همچنان کند است زیرا خریداران نگران چشم‌انداز اقتصادی هستند و این امر مخارج را محدود می‌کند. دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم با سرعت ضعیفی رشد کرد زیرا تقاضا در داخل و خارج از کشور تضعیف شد و فشار بر سیاست‌گذاران برای ارائه محرک‌های بیشتر برای تقویت بهبود پس از کووید را افزایش داد.

رهبران ارشد چین متعهد شدند که حمایت‌های سیاسی از اقتصاد را افزایش دهند که می‌تواند مصرف شمش را افزایش دهد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تقاضای جواهرات چین در سال جاری به حدود ۷۰۰ تن خواهد رسید که ۲۲ درصد در سال افزایش یافته و قوی‌ترین رشد از سال ۲۰۱۷ را داشته است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد