اونس طلا2298.45
مظنه14,976,000
18 گرم3,457,200
ارزش سکه33,740,928
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

روزهای خوب برای سرمایه گذاران طلا در راه است

بازار تقریبا مطمئن است که این افزایش نرخ بهره، برای مدتی آخرین مورد خواهد بود.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا امروز تغییر خاصی نداشت و در اوج ۹ هفته‌ای خود باقی ماند.

فلز زرد دیروز به علت تقویت احتمال پایان یافتن چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافت و به بالاتری رقم 8 هفته گذشته رسید.

بهای هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار افزایش به 1983 دلار رسید. که بالاترین قیمت از اواسط ماه مه بود.

شاخص دلار نیز ۰.۲ درصد کاهش یافت که نزدیک به پایین‌ترین سطح یک سال گذشته بود و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر کرد.

کلوین وانگ، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «به نظر می‌رسد، عامل اصلی موثر بر قیمت طلا، سوددهی واقعی اوراق 10 ساله خزانه‌داری آمریکا ناشی از انتظارات تورمی است.»

وونگ افزود: از ابتدای این هفته، سوددهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا کاهش یافته و «هزینه‌های نگهداری» طلا را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید

برخلاف انتظار طلا گران شد !

بر اساس ابزار Fedwatch CME، انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش دهد و آنها را در محدوده ۵.۲۵ درصد تا ۵.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ نگه دارد.

افزایش نرخ بهره یعنی قیمت اوراق قرضه و سوددهی آنها افزایش می‌یابد و این نوع سرمایه‌گذاری از جذابیت طلا می‌کاهد. طلا دارایی بدون بهره است که با افزایش نرخ بهره هزینه‌های نگهداری آن افزایش می‌یابد.

سرمایه‌گذاران اطلاعات اولیه مطالبات بیکاری در ایالات‌متحده را زیر نظر خواهند داشت که پیش‌بینی می‌شود از ۲۳۷ هزار مورد تعدیل فصلی به ۲۴۲ هزار افزایش یابد.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌ها نشان می دهد که دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز چهارشنبه ۰.۱۹ درصد افزایش یافت و به ۹۱۳.۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۵.۲۳ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۷۳ دلار و ۸۱ سنت رسید و پالادیوم ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۰۵ دلار و ۵۴ سنت رسید.

کارلو آلبرتو د کاسا، تحلیلگر بازار گفت، چشم‌انداز نشست فدرال رزرو در هفته گذشته تغییری نکرده است اما آخرین آمار فرصت‌های شغلی و ارقام تورم پیش‌بینی آغاز کاهش نرخ بهره از اوایل سال 2024 را به دنبال داشته است.

وی افزود، «به علاوه، بازار تقریبا مطمئن است که این افزایش نرخ بهره، برای مدتی آخرین مورد خواهد بود.»

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد