اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برخلاف انتظار طلا گران شد !

قیمت طلا ممکن است مجبور شود سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار را بازیابی کند تا اطمینان بیشتری برای خریداران ایجاد کند.

به گزارش سایت طلا،داده‌های اقتصادی جدید ایالات متحده حاکی از کاهش نیم‌درصدی تولید صنعتی است. این گزارش که مطابق پیش بینی اقتصاددانان نبود سبب افزایش قابل توجه قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 18 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 1979 دلار رسید البته قیمت طلا در روز سه‌شنبه با ۱۹۸۴ دلار و ۱۹ سنت به بالاترین حد خود از ۲۴ ماه مه رسید.

دولت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که تولید صنعتی در ماه گذشته 0.5 درصد کاهش یافته است.

اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، پیش‌بینی کرده بودند که تولید کارخانه‌ها بدون تغییر خواهد بود. همچنین تولید در ژوئن 0.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و پس از کاهش 0.2 درصدی در دوره ژانویه تا مارس، با نرخ سالانه 1.5 درصدی در سه ماهه دوم به حالت پیشین خود بازگشت.

این داده‌ها گمانه‌زنی‌هایی را برانگیخت که ممکن است فدرال رزرو مجبور شود از تصمیم خود برای افزایش نرخ عقب‌نشینی کند.

بیشتر بخوانید

سرمایه‌گذاران طلا بخوانند؛انگیزه ای مهم برای صعود قیمت طلا

خرده فروشی ایالات‌متحده در ماه گذشته کمتر از حد انتظار و ۰.۲ درصد افزایش یافت در حالی که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار ۰.۵ درصدی را داشتند.

ییپ جان رانگ، استراتژیست بازار در IG گفت: در حالی که انتظار می‌رود در نشست ۲۶ جولای فدرال رزرو ۲۵ واحد افزایش نرخ داشته باشد، بانک مرکزی ایالات‌متحده انتظار می‌رود لحن جنگ طلبانه خود را حفظ کند که می‌تواند روند صعودی طلا را به چالش بکشد.

طبق نظرسنجی رویترز از ۱۰۶ اقتصاددان، افزایش نرخ بهره در ۲۶ جولای به محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد آخرین افزایش فدرال رزرو در چرخه انقباض فعلی خواهد بود. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، ییپ گفت: «قیمت طلا ممکن است مجبور شود سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار را بازیابی کند تا اطمینان بیشتری برای خریداران ایجاد کند.» چین اعلام کرد که برنامه‌هایی برای تثبیت رشد در ۱۰ بخش از جمله خودرو و فولاد تدوین خواهد کرد زیرا آنها با مشکلاتی مانند تقاضای ناکافی و کاهش درآمد مواجه هستند.

در بازار سایر فلزات، نقره و پلاتین هر دو به ترتیب با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۵.۰۶ دلار و ۹۸۲ دلار و ۲۲ سنت در هر اونس رسیدند و پالادیوم تقریباً یک درصد کاهش یافت و به ۱۳۰۶ دلار و ۹۷ سنت رسید.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد