اونس طلا2334.92
مظنه14,886,000
18 گرم3,436,400
ارزش سکه33,538,158
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)41,700,000
نیم23,800,000
ربع14,800,000

سرمایه‌گذاران طلا بخوانند؛انگیزه ای مهم برای صعود قیمت طلا

هان تان، تحلیلگر ارشد بازار اگزینیتی گفت، اگر فدرال رزرو نشانه‌ای بروز دهد که افزایش نرخ بهره در جولای، اوج چرخه افزایش نرخ بهره است احتمال دارد، انگیزه‌ای در بازار ایجاد شود که قیمت طلا به بالای 2 هزار دلار برسد.

قیمت فلزات طی دو هفته گذشته افزایش شدیدی را تجربه کرده است. یکی از دلایل این تحولات کاهش شاخص دلار و رسیدن به کف15 ماه گذشته بوده است.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا امروز در مقابل دلار افزایش یافت در حالی که معامله‌گران منتظر داده‌های خرده‌فروشی از ایالات‌متحده بودند تا هرگونه تاثیر بر مسیر انقباض پولی فدرال رزرو ایالات‌متحده را ارزیابی کنند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 7 دلار افزایش در لحظه تنظیم این گزارش به 1960 دلار رسید.

ارزش دلار در پایین‌ترین سطح یک سال گذشته قرار دارد و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که انتظار ندارد اقتصاد ایالات‌متحده وارد رکود شود. سرمایه‌گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان با چرخه افزایش نرخ خود بیشتر پیش بروند زیرا آنها تلاش می‌کنند تورم را به ۲ درصد کاهش دهند که به ترتیب در ژوئن ۵.۵ و در ماه مه ۸.۷ درصد بود.

سرمایه‌گذاران همچنین مراقب داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده برای ژوئن در اواخر روز خواهند بود، در حالی که داده‌های ضعیف اقتصادی چین که روز گذشته منتشر شد همچنان بر احساسات تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید

طلا برنده خواهد شد

طلا بیشترین افزایش قیمت هفتگی خود را از ماه آوریل در هفته گذشته تجربه کرد که نتیجه خوشبینی نسبت به توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه آینده میلادی بود.

رشد ملایم تورم در آمریکا امید به توقف سیاست‌های سختگیرانه بانک مرکزی این کشور راافزایش داده است.تاجران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس 25 و 26 ژوئیه افزایش دهد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

سرمایه‌گذاران همچنین تحت تاثیر اطلاعات اقتصادی چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلا در دنیا قرار دارند. رشد اقتصاد این کشور آهسته‌تر از حد انتظار بوده است.

قیمت نقره امروز با 0.37 درصد افزایش به 25 دلار و 11 سنت رسید و پلاتین با 0.58 درصد افزایش، 985 دلار و 63 سنت معامله می‌شود.

هان تان، تحلیلگر ارشد بازار اگزینیتی گفت، اگر فدرال رزرو نشانه‌ای بروز دهد که افزایش نرخ بهره در جولای، اوج چرخه افزایش نرخ بهره است احتمال دارد، انگیزه‌ای در بازار ایجاد شود که قیمت طلا به بالای 2 هزار دلار برسد.

طلا هفته گذشته بیشترین افزایش هفتگی از ماه آوریل را ثبت کرد زیرا احتمال می‌رفت بانک مرکزی آمریکا روند افزایش نرخ بهره را پس از ماه جولای متوقف کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد