اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا در آستانه بزرگترین افزایش قیمت هفتگی

در بازار فیزیکی طلا، تاجران هندی برای سومین هفته پیاپی تخفیف‌هایی برای خرید طلا ارائه دادند، چون قیمت‌های بالا تقاضای داخلی را کاهش داده بود اما آنچه از قیمت طلا حمایت کرده بیشترین سقوط شاخص دلار از ماه نوامبر بوده است.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا طی یک روز گذشته کاهش یافته اما در آستانه بزرگترین افزایش قیمت هفتگی از ماه آوریل قرار دارد. نشانه‌های کاهش تورم در آمریکا امید به توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 5 دلار کاهش به 1955 دلار رسید.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو ایالات‌متحده، از آخرین گزارشی که نشان می‌دهد تورم به سه درصد کاهش یافته است، استقبال کرد.

وی گفت: اما این مورد، روندی ایجاد نمی‌کند و قبل از متقاعد شدن از کاهش تورم، باید شاهد بهبود پایدار باشیم.

والر افزود که دو افزایش ۲۵ واحدی دیگر را در چهار جلسه باقیمانده در سال در صورت لزوم برای حفظ تورم به سمت هدفمان پیش‌بینی می‌کنم.

طلا در اوایل این هفته پس از آن که داده‌ها نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه ژوئن کمترین افزایش سالانه خود را در بیش از دو سال گذشته ثبت کرده است، به بالاترین حد خود از ۱۶ ژوئن رسیده است که باعث شد نشان دهد که فدرال رزرو می‌تواند به چرخه افزایش نرخ خود پایان دهد.

دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures گفت: پیش‌بینی افزایش بیشتر نرخ‌ها با عقب نشینی تورم، اندکی کاهش یافته است و به طلا در این هفته کمک می‌کند اما قیمت‌ها امروز با افزایش بازدهی کاهش یافته است.

قیمت‌ها در کوتاه‌مدت در یک بازه محدود خواهند بود و اگر فدرال رزرو اعلام کند که به افزایش بیشتر نرخ‌ها نیازی نیست افزایش بیشتر طلا را مشاهده خواهیم کرد. بازدهی معیار ایالات‌متحده افزایش یافت و شمش بدون بازده را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرد. نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

جدیدترین وضعیت قیمت طلا / صعود ادامه دارد؟

اما آنچه از قیمت طلا حمایت کرده بیشترین سقوط شاخص دلار از ماه نوامبر بوده است.

در بازار فیزیکی طلا، تاجران هندی برای سومین هفته پیاپی تخفیف‌هایی برای خرید طلا ارائه دادند، چون قیمت‌های بالا تقاضای داخلی را کاهش داده بود.

قیمت نقره امروز با 0.98 درصد افزایش به 25 دلار و 19 سنت رسید و پلاتین با 0.08 درصد کاهش، 976 دلار و 25 سنت معامله می‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد