اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واردات برنج ‌مشروط شد

وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با خرید برنج از سه استان شمالی کشور گفت: خط اعتباری آن توسط بانک مرکزی تامین شده و خرید برنج از سه استان شمالی کشور آغاز شده است.

به گزارش سایت طلا ،محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی که در دومین روز از سفر استانی خود به استان مازندران سفر کرده است، در دیدار با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران اظهار کرد: شمال کشور محصولات عمده و اساسی را تولید می کند و استان مازندران در 14 محصول رتبه اول را دارد.

وی افزود: مازندران مرکبات کشور را تامین کرده و با صادرات این محصولات ارزآوری خوبی برای کشور دارد.

نیکبخت تصریح کرد: محصولاتی مانند گندم، برنج، پنبه، چای، انواع مرکبات و آبزی پروری در مازندران تولید و به سراسر کشور ارسال می‌شود.

وی افزود: مازندران در تولید گوشت مرغ در کشور رتبه دار است و نیاز سایر استان ها را هم تامین می کند و در تولید، سرمایه گذاری و اشتغال جایگاه ویژه ای دارد.

مقام عالی وزارت با تاکید بر اینکه هدف اساسی ما حمایت از تولید داخل و تولید کننده داخلی است، بیان کرد: اگر می خواهیم به تنظیم بازار و تامین امنیت غذایی 85 میلیون ایرانی برسیم باید از تولید داخل حمایت کنیم.

وی ادامه داد: هدف تصویب و ابلاغ قانون افزایش بهره وری هم حمایت از تولید داخلی است.

نیکبخت با اشاره به اقدامات زیربنایی آب و خاک گفت: بخشی از هزینه های پروژه های آب و خاک از منابع وزارت خانه تامین خواهد شد.

وی در رابطه با تولید و خرید گندم عنوان کرد: خرید تضمینی گندم از 6 میلیون تن هم عبور کرده است، 90 هزار میلیارد تومان ارزش ریالی گندم خریداری شده است و تاکنون 55 هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کرده ایم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تا پایان هفته آینده یک هزار میلیارد تومان دیگر هم از طریق وزازت نفت تامین و پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد: قیمت 15 هزار تومان برای خرید گندم ابلاغ شده و ملاک خرید همین قیمت خواهد بود.

نیکبخت در ارتباط با خرید برنج از سه استان شمالی کشور گفت: خط اعتباری آن توسط بانک مرکزی تامین شده و خرید برنج از سه استان شمالی کشور آغاز شده است. واردات برنج هم مشروط به خرید برنج از تولیدکننده داخلی خواهد بود.

به گزارش سایت طلا، وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه با حضور در گلزار شهدای شهرستان بهشر به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کردند.

بازدید از کارخانه شالیکوبی در شهرستان ساری و میاندورود و برگزاری نشست با استاندار،نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکل‌ها و فعالان بخش کشاورزی در سالن استانداری مازندران از جمله برنامه‌های دیگر سفر آقای نیکبخت به استان است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک در جویبار و اسکله شیلاتی بابلسر بازدید خواهد کرد.

نیکبخت در انتهای سفر یکروزه خود به مازندران با تشکل‌های بخش کشاورزی غرب مازندران گفتگو می‌کند و سپس مازندران را به مقصد گیلان ترک خواهد کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد