اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حذف ویزای گردشگری ایران و روسیه از سال ۲۰۲۴

وزیر فرهنگ از حذف روادید گردشگری بین ایران و روسیه از ابتدای سال 2024 خبر داد.

به گفته وزیر فرهنگ، از اول ژانویه ۲۰۲۴ ویزای گروهی برای گردشگران ایران و روسیه حذف خواهد شد و گردشگران دو کشور بدون روادید می‌توانند به این دو کشور سفر کنند.

به گزارش اعتماد آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، هدف از برگزاری هفته فرهنگی ایران و روسیه را گسترش تعاملات، ارتباطات و آشنایی متقابل مردم دو کشور با تاریخ، هنر و توانمندی‌های متقابل بیان کرد و افزود: ارتباطات و تعاملات دو ملت ایران و روسیه چندقرنی است و اکنون که در یک گذر تاریخی قرار گرفته‌ایم باید ملت‌ها همسو با هم در این گذر حرکت کنند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما در ایران میراث‌دار یک تمدن هفت هزار ساله هستیم. تمدنی که روند پرفراز و نشیبی را گذرانده و به جامعه بشری خدمات زیادی را ارائه کرد.

اسماعیلی با تأکید بر این‌که ارتباطات دو ملت ایران و روسیه چندقرنی و عمیق است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با افزایش مراودات و رویداد‌های فرهنگی این ارتباطات عمیق فرهنگی را در افکار عمومی زنده نگه داریم. به ویژه امروز که دو کشور در یک ائتلاف راهبردی قرار گرفتند و هر دو در یک موضع فرهنگی و تمدنی با دشمنان مشترکی روبه‌رو هستند اهمیت افزایش روابط بیشتر به چشم می‌آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: روسیه، هند، چین، ایران و دیگر کشور‌هایی که از آسیای مرکزی در این پیمان حضور دارند، باید مسیر اعتلای فرهنگی را هم همپای قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی شانگ‌های گسترش دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد