اونس طلا2296.7
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

جدیدترین وضعیت بازار ارز

در شرایطی که برخی مسائل دیپلماتیک بهبود پیدا کرده و اجماع علیه ایران شکسته شده است به نظر می رسد تأثیر اخبار منفی در حوزه بین الملل بر روی ارز هم کمتر از گذشته باشد و فعلا نمی توان انتظار صعود شارپ از بازار ارز داشت.

به گزارش سایت طلا،در شرایطی که تصور می‌شد قیمت‌ها به دلیل جلسه امروز شورای امنیت صعودی شود، رنج شد.

سال قبل زمانی که دلار روند صعودی پرشتابی به خود گرفته بود شرایط با حال حاضر متفاوت بود. اعراب در حضور چین علیه ایران بیانیه می خواندند، پاناما فعالیت تعداد زیادی کشتی را به بهانه ارتباط با ایران ممنوع کرده بود، بانک های عراقی تحت نظارت شدید آمریکا از هر نوع فعالیت با ایرانی ها منع شدند و آمریکا هم به چین، امارات و ترکیه پیام می فرستاد تا فعالیت های مالی با ایران را محدودتر کنند. له عبارتی در برهه‌ای از سال گذشته، اجماعی علیه ایران شکل گرفت که موتور قیمت ها در بازار ارز را روشن کرده بود. در حال حاضر ولی بازار ارز منتظر جلسه شورای امنیت است و برخلاف گذشته با معاملات افزایشی به استقبال این جلسه نرفته است، گزارش ها نشان میدهد که خریدار خاصی در بازار نیست، حباب درهم کاهش پیدا کرده و قیمت دلار تهران و هرات یکی شده است.

بلومبرگ در گزارشی در روز قبل نوشته بود که اجماع جهانی علیه ایران شکسته شده است و روابط دیپلماتیک ایران بهبود پیدا کرده است. ایران سیطره روابط دیپلماتیک خود را گسترش داده و از انزوا خارج‌شده است، روابط دیپلماتیک خود را با عربستان از سر گرفته است و عضو رسمی سازمان همکاری شانگهای شده است.

در شرایطی که برخی مسائل دیپلماتیک بهبود پیدا کرده و اجماع علیه ایران شکسته شده است به نظر می رسد تأثیر اخبار منفی در حوزه بین الملل بر روی ارز هم کمتر از گذشته باشد و فعلا نمی توان انتظار صعود شارپ از بازار ارز داشت، رکود معاملات در روز قبل نشان می دهد که اگر خبر مهم مثبتی مانند شروع دوباره مذاکرات به بازار ارز برسد اسکناس آمریکایی می تواند حتی در جهت نزول گام بردارد و در صورتی که اخبار سیاسی منفی مخابره شده به بازار ارز افزایش پیدا کند همچنان رشد شارپ دلار با توجه به خروج ایران از انزوا بعید به نظر می رسد.

تعدیل انتظارات در بازار ارز

حباب درهم کاهش پیدا کرده و قیمت دلار هرات با تهران یکی شده است به همین خاطر تابلوی بازار ارز نشان میدهد که انتظارات صعودی از بازار ارز تعدیل شده و با توجه به آنکه انتظار بازار ارز از جلسه امروز شورای امنیت خیلی منفی نیست خریداری در بازار ارز نیست، بررسی نمودار دلار نشان میدهد که در صورتی که معامله گران افزایشی بتوانند از جلسه امروز شورای امنیت دستاویزی برای خود پیدا کنند دلار ابتدا باید مقاومت ۵۰ هزار و ۲۰۰ را بشکند و پس از آن برای شکست مقاومت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تلاش کند در غیر اینصورت باید حمایت های ۴۹ هزار و ۹۰۰ و ۴۹ هزار و ۶۰۰ را تست کند.

حجم معاملات سکه رفاه کاهش یافت

یکی از مواردی که برای بررسی روند آتی بازارها مهم است حجم معاملات است، بررسی سکه رفاه به عنوان نماینده بازار که حجم قابل بررسی دارد میتواند برای بررسی بازار مفید باشد. برای صعودی شدن یک بازار نیاز است حجم معاملات روند صعودی به خود بگیرد ولی بررسی حجم معاملات سکه رفاه نشان دهنده روند نزولی در این اندیکاتور است، میزان معاملات در نماد سکه رفاه به پایین ترین سطح از بیست و سوم اسفندماه رسیده که نشان میدهد معامله گران تمایل زیادی به خرید در این قیمت ها ندارند و اگر اخبار سیاسی منفی به بازار مخابره نشود کار معامله گران افزایشی با این حجم از معاملات سخت خواهد بود.

ارزش معاملات خرد کاهش یافت

گفته می شود که اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی ها در دست بررسی است و شایعاتی مطرح است که احتمالا عرضه خودرو در بورس کالا با فروش محصولات گروه بهمن کم کم از سر گرفته شده و گسترش یابد.

بررسی نمودار شاخص کل نشان میدهد که حمایت محدوده ابر کومو به داد شاخص رسیده و شاخص توانسته خود را به بالای تنکانسن برساند ولی ارزش معاملات خرد کاهش پیدا کرد و به زیر هفت هزار میلیارد تومان برگشت که نگرانی را از قدرت شاخص برای ادامه روند صعودی افزایش می دهد. کاهش قیمت ها در ساعت پایانی معاملات هم انتظارات از شروع مثبت بازار در روز شنبه را ضعیف می کند. بررسی فنی چارت شاخص نشان میدهد حمایت ابر کومو به حالت فلت در آمده که نشان دهنده اعتبار این محدوده برای حمایت از شاخص کل است و حمایت محدوده دو میلیون و ۱۶۵ هزار واحد حمایت مهم و قابل بررسی برای شاخص کل است، ولی اگر بازیگران افزایشی کنترل بازار را در دست بگیرند مقاومت دو‌میلیون و ۲۲۰ هزار واحد و مقاومت دو‌میلیون و ۲۷۰ هزار واحد پیش روی آن ها قرار گرفته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد