اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش زارع پور به حضور «تیک تاک» در ایران

وزیر ارتباطات درباره حضور «تیک تاک» در تهران، گفت: این کار به دعوت اتاق بازرگانی انجام شده بود و مسئول این کار هم شورای عالی فضای مجازی است. سیاست کلی دولت این است که پلتفرم‌هایی که حقوق و ضوابط ما را رعایت کنند، فعالیتشان مشکلی ندارد.

به گزارش سایت طلا،عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رئیس‌جمهور دستور داده بودند در شورای عالی فضای مجازی کارگروهی درباره گلایه‌ها از اینترنت تشکیل شود. ما نمایندگان را به مرکز ملی فضای مجازی معرفی کردیم و امیدواریم مرکز ملی از ظرفیت‌های خودش در دوره جدید استفاده کند تا مشکلاتی که خارج از اراده وزارتخانه در حوزه شبکه هست برطرف کنیم.

وی افزود: در حوزه حاکمیت شرکتی و نقش شرکت‌های خصوصی در شبکه به دلیل مشکلاتی که در گذشته بود، وظیفه خودشان را به درستی انجام ندادند. همانطور که در حکم انتصاب دبیر جدید شورای بود بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ جزو گلایه‌های مردم بود که باید در این کارگروه بررسی شود.

وزیر ارتباطات درباره حضور مسئولان شبکه اجتماعی «تیک تاک» در تهران، گفت: این کار به دعوت اتاق بازرگانی انجام شده بود و مسئول این کار هم شورای عالی فضای مجازی است. سیاست کلی دولت این است که پلتفرم‌هایی که حقوق و ضوابط ما را رعایت کنند، فعالیتشان مشکلی ندارد.

زارع‌پور هم‌چنین درخصوص موضوع فیلترینگ بیان کرد: این مسئله خارج از چارچوب تصمیم‌گیری دولت است و کمیته‌ای که وجود دارد دولت سهم عمده را در آن کمیته ندارد. در حکم انتصاب دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ یکی از خواسته‌های رئیس‌جمهور از وی بوده و بخشی از گلایه‌های مردم از سرویس‌ها و سایت‌هایی است که به اعتقاد ما هم بلاوجه بسته شده است. به‌عنوان مثال گوگل‌پلی یا مصادیق بازی‌های پرکاربرد و برخی سرویس‌هایی که مردم به آن احتیاج دارند در این کارگروه باید بررسی شود زیرا بخشی از نارضایتی مردم ناشی از این‌هاست.

وی افزود: درباره شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها تابع مصوبات مراجع بالادستی هستیم که آنها را مکلف به رعایت و پذیرش قوانین جمهوری اسلامی دانسته‌اند و امید است مرکز ملی در قالب همین کارگروه نقش‌آفرینی داشته باشد و ما اثرات آن را برای کاهش نارضایتی مردم و افزایش سرعت و کیفیت شبکه شاهد باشیم.

وزیر ارتباطات درباره دولت هوشمند تصریح کرد: با هشدار و موعدی که رئیس‌جمهور مجددا تعیین کردند که البته در قانون هم دستگاه‌ها مکلف شدند که این کار را انجام بدهند، کار پرشتابی آغاز شده است و چند دستگاه معدودی که متصل نشده‌اند کار خودشان را به سرعت انجام می‌دهند. امروز از وزیر علوم مطلع شدم که تعداد دانشگاه‌هایی که متصل شده‌اند سه رقمی شده و این خبر خیلی خوبی است و مابقی دستگاه‌ها هم این کار را انجام می‌دهند.

زارع‌پور گفت: امسال مراحل دیگری هم داریم و دستگاه‌ها باید تا پاییز تمامی استعلام ها را به صورت برخط انجام دهند به این معنا که هیچ مراجعه‌کننده‌ای برای گرفتن استعلام از این اداره به آن اداره و از این وزارتخانه به آن وزارتخانه توسط دستگاه‌ها فرستاده نشود. همه دستگاه‌ها باید خدمات‌شان را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند ارائه کنند و غیر از اتصال تکلیف دارند 20 درصد خدمات خود را به‌صورت هوشمند ارائه کنند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد