اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

لیست غذاهای ممنوعه برای انواع حیوانات خانگی + تصاویر

در این مقاله لیست غذاهای ممنوعه برای انواع حیوانات خانگی را معرفی می کنیم.

به گزارش سایت طلا، در این مقاله لیست غذاهای ممنوعه برای انواع حیوانات خانگی را معرفی می کنیم.

1-شکلات و کافئین و بستنی ممنوع برای سگ و گربه

مقداری ماده سمی به نام تئوبرومین در آن وجود دارد . جای نگرانی نیست، متابولیسم انسان به طور طبیعی از آن مراقبت می کند و به همین دلیل است که می توانید با خیال راحت شکلات بخورید.

اما این روش برای گربه ها کار نمی کند. یکی دیگر از اجزای خطرناک کافئین است. وقتی هر دو در بدن گربه تجمع می‌کنند، می‌تواند منجر به مشکلات بسیار جدی مانند افزایش ضربان قلب و تنفس، لرزش، تشنج و حتی نارسایی کبد و کما شود. همه انواع شکلات برای آنها خطرناک است: شکلات نیمه شیرین، شیری و حتی شکلات سفید با درصد کم کاکائو.

همچنین، براونی شکلاتی، دونات، کلوچه و آب نبات نیز در لیست ممنوعه وجود دارد. بدترین نوع آن شکلات تیره و مرغوب نانوایی است زیرا کاکائو بیشتری در آنها وجود دارد. یک مربع کوچک شکلات پخته می تواند به اندازه بیست و سه قطره شکلات پیچیده شده آسیب برساند. بستنی شکلاتی ممکن است از نظر کاکائویی آنقدرها هم خطرناک نباشد، اما قند و لاکتوز شیر را نیز دارد، بنابراین این بستنی ممنوعه دیگری است.

شکلات برای سگ ها نیز سمی است، اما خطر آن به اندازه آنها بستگی دارد. صاحبان همستر، خرگوش و پرندگان همگی باید شکلات را از رژیم غذایی حیوانات خانگی خود حذف کنند. شیرین کننده مصنوعی زایلیتول نیز بدون استثنا برای همه حیوانات خانگی مضر است.

می توان آن را در آب نبات، آدامس بدون قند، خمیر دندان، محصولات پخته شده و بسیاری از غذاهای رژیمی یافت. برای سگ ها خطرناک ترین است. بهتر است مطمئن شوید که غذاهای حاوی آن دور از دسترس هستند.

بیشتر گربه ها فقط ماهی تن را دوست دارند و خوردن انواع غذای گربه برای آنها خوب است. کنسرو ماهی تن به طور منظم برای انسان ها می تواند آنها را از برخی از مواد مغذی مهمی که گربه ها برای سالم بودن نیاز دارند محروم کند. قوطی‌های باز را در جایی که برای بچه گربه‌تان در دسترس است نگذارید. جگر در مقادیر کم برای گربه‌سانان بی‌خطر است، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند ویتامین A بیشتری نسبت به آن‌ها بدهد.

2- سیر و پیاز ممنوع برای سگ و گربه

نه گربه ها و نه سگ ها در رژیم غذایی خود به پیاز به هیچ شکلی نیاز ندارند: سیر 5 برابر قوی تر از پیاز است، بنابراین باید از آن نیز حذف شود.

3- شیر و لبنیات و بستنی ممنوع برای سگ و گربه

هرگز به گربه خود یک نعلبکی شیر، یک تکه پنیر یا سایر لبنیات ندهید.

بیشتر گربه‌سانان نمی‌توانند لاکتوز را هضم کنند، بنابراین باعث مشکلات جدی معده در آنها می‌شود. در مورد سگ ها هم همینطور است. محصولات لبنی می توانند باعث ایجاد حساسیت غذایی در آنها شوند. بنابراین، به جای اینکه بستنی خود را در یک روز تابستان به اشتراک بگذارید، به توله خود آب سرد بدهید تا بنوشد.

4- انگور و کشمش

انگور و کشمش دقیقا بهترین خوراکی برای حیوان خانگی شما نیست. حتی مقدار کمی می تواند آنها را بیمار کند. علائم اولیه سستی در سگ ها و بیش فعالی در گربه ها خواهد بود. کافئین موجود در قهوه، چای و حتی دانه‌ها و تفاله‌ها و همچنین نوشابه‌های کولا و انرژی‌زا می‌تواند برای عضو پشمالوی خانواده شما کشنده باشد. ضربان قلب و تنفس را افزایش می دهد، آنها را بی قرار می کند و به عنوان علائم اولیه لرزش عضلانی به آنها می دهد.

تکه های چربی گوشت و استخوان، چه پخته و چه نپخته، می تواند مشکلات گوارشی بدی را برای بچه گربه یا سگ شما ایجاد کند. استخوان ها برای هر دو خطرناک هستند زیرا ممکن است در آنها خفه شوند. آنها همچنین می توانند به یک انسداد در سیستم گوارش تبدیل شوند و این خوب نیست. تخم مرغ و گوشت خام می تواند دلیل مسمومیت غذایی گربه ها باشد زیرا برخی از باکتری های یواشکی در آنها وجود دارد.

سفیده تخم‌مرغ خام حاوی پروتئینی است که می‌تواند باعث مشکلات پوستی و پشمی شما شود. ماهی خام نیز مضر است، حاوی آنزیمی است که ویتامین B را که برای گربه ها بسیار مهم است، از بین می برد. وقتی به اندازه کافی آن را نداشته باشند، ممکن است دچار مشکلات عصبی شوند. حالا اگر دوست دارید غذای سگ گربه یا غذای گربه سگتان را

بدهید، همانجا توقف کنید اگر هر یک از آنها به طور تصادفی لقمه ای از غذای گونه های دیگر را امتحان کند، آنقدرها هم بد نخواهد بود. گربه ها به طور منظم به رژیم غذایی غنی از پروتئین و ویتامین ها و اسیدهای چرب خاص نیاز دارند. غذای سگ به اندازه کافی از این مواد مغذی ندارد. سگ‌ها به رژیم غذایی متعادل‌تری نسبت به گربه‌ها نیاز دارند و غذای گربه‌ها برای آنها چربی، کالری و پروتئین بسیار بالایی دارد. می تواند منجر به چاقی شود و شکم آنها را به طور جدی ناراحت کند.

5-آووکادو ممنوع برای خرگوش و پرنده ها

چیزی به اندازه آووکادو بی ضرر و سرشار از ویتامین می تواند به توله سگ شما حساسیت غذایی بدهد. دلیل آن این است که برگ ، دانه ، پوست و میوه آووکادو سرشار از پرسین است . مصرف بیش از حد این ماده شبیه اسید چرب می تواند باعث مشکلات معده کمتری شود. بعلاوه، دانه می تواند به یک انسداد در معده تبدیل شود.

آووکادو همچنین یکی از خطرناک ترین غذاها برای خرگوش ها است و به دلیل پرسین برای پرندگان خانگی مضر است. برخی از انواع پرندگان با آن خوب هستند و برخی به آنها آسیب قلبی می رسانند. پس بهتر است بازی حدس زدن را انجام ندهید و اصلا به آنها میوه ندهید. خرمالو، هلو و آلو ممنوع هستند زیرا دانه یا هسته دارند. هسته های هلو و آلو نه تنها یک انسداد احتمالی در روده ها هستند، بلکه سیانید نیز در آنها وجود دارد. هم برای مردم و هم برای سگ ها سمی است.

نگامی که خمیر مخمر وارد شکم گربه یا سگ می شود، کار طبیعی خود را انجام می دهد - بلند می شود. این می تواند شکم حیوان خانگی را کشیده و باعث درد شود. وقتی در حال پختن هستید، خمیر را جایی نگذارید که حیوان خانگی شما بتواند آن را میان وعده بخورد. فقط شش عدد آجیل خام یا بو داده شده می تواند سگ شما را واقعاً بیمار کند.

6- چیپس و چوب شور ممنوع برای سگ و پرنده ها

حتی اگر برای چیپس یا چوب شور التماس می کند، هرگز آن را به توله سگ خود ندهید. نمک زیاد باعث تشنگی آنها می شود و همچنین می تواند باعث مشکلات ناخوشایند معده و افسردگی آنها شود. برای پرندگان خانگی، نمک حتی خطرناک تر است. فقط یک چوب شور می تواند تعادل مایعات را در آنها به هم بزند و باعث کم آبی بدن آنها شود.

سیب، گیلاس، زردآلو، گلابی و سایر میوه های دارای دانه و هسته، به دلیل سیانید موجود در آنها برای پرندگان خطرناک هستند. بدون دانه، خوردن آنها بی خطر است. خرگوش ها بدون آنها نیز بهتر هستند.

گوجه فرنگی برای پرندگان کاملا بی خطر است، اما ساقه، انگور و برگ آن سمی است و باید از مصرف آن اجتناب کرد. غذاهای پرچرب مانند کره، روغن، گوشت های چرب و آجیل می توانند باعث افزایش کلسترول و چاقی در پرندگان، به ویژه طوطی های آمازون و کواکر شوند. پیاز و سیر به مقدار زیاد باعث مشکلات گوارشی در پرندگان می شود. قارچ هم همین تاثیر را دارد. همسترها به رژیم غذایی متنوعی نیاز دارند که نباید شامل غذاهای شیرین فرآوری شده ، غذاهای ناسالم ، گوجه فرنگی باشد زیرا اسیدی هستند وبادام تلخ چون سرشار از سیانید است. بادام زمینی برای یک همستر چربی زیادی دارد و گزینه نمکی می تواند باعث کم آبی آن ها شود. آنها فقط می توانند مقادیر بسیار کمی میوه را تحمل کنند و همیشه باید به درستی شسته شوند و همچنین سبزیجات.

چربی برای ماهی حیوان خانگی شما مضر است، بنابراین مطمئن شوید که بیش از 3٪ از آن در غذایی که برای آن تهیه می کنید و تا 6٪ برای گوشتخواران وجود ندارد . غذای خشک آنها را همیشه در یک ظرف کوچکتر در بسته نگهداری کنید. آب آن را خراب می کند و وقتی یک ظرف بزرگ را زیاد باز می کنید، غذای ماهی رطوبت هوا را جذب می کند.

7- لبنیات ممنوع برای لاکپشت ها

در طبیعت، لاک‌پشت‌ها هرگز فرصت غذا خوردن را از دست نمی‌دهند و تقریباً هر چیزی را می‌خورند. آنها نمی توانند لاکتوز را تجزیه کنند، بنابراین به آنها شیر، پنیر، ماست و سایر محصولات لبنی ندهید. گوشت، ماهی یا مرغ بیش از حد خام به آنها ندهید زیرا پروتئین بیشتری نسبت به نیازشان دریافت می کنند. غذاهای

فرآوری شده انسانی مانند سوسیس یا غذاهای کنسرو شده، سیب زمینی سرخ کرده و سس کچاپ نیز ایده وحشتناکی هستند. نمک و سایر مواد نگهدارنده زیادی دارند . همچنین مراقب میوه ها باشید، به خصوص اگر لاک پشت آبزی دارید.

خرگوش ها در رژیم غذایی خود به قطره ماست، غذاهای پر کربوهیدرات مانند موسلی، نان، پاستا، کلوچه و کراکر و غلات نیاز ندارند. کاهوی آیس‌برگ یکی دیگر از ممنوعه‌ها است، زیرا دارای یک ماده شیمیایی است که برای سلامتی آن‌ها خطرناک است. هضم سیب زمینی و جعفری با مقدار زیادی نشاسته دشوار است. کره بادام زمینی نیز به آنها شکم درد می دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد