اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چند نکته طلایی که باید هنگام قطع برق در آسانسور بدانید

همزمان با افزایش احتمال قطع برق در فصل گرما و احتمال حبس شدن در آسانسور، اداره‌کل استاندارد استان تهران، چند توصیه به شهروندان اعلام کرده است.

به گزارش سایت طلا، همزمان با افزایش احتمال قطع برق در فصل گرما و احتمال حبس شدن در آسانسور، اداره‌کل استاندارد استان تهران، چند توصیه به شهروندان اعلام کرده است؛ از جمله اینکه شهروندان باید هنگام قطع برق در آسانسور، از هرگونه اقدام شخصی جهت خروج از آسانسور خودداری کنند.

قطعی برق در فصل تابستان و احتمال محبوس شدن در آسانسور، یکی از نگرانی‌های شهروندان در فصل تابستان است. همین موضوع باعث شده بود که حتی در سال‌های اخیر ویدیوهایی غیرتخصصی درباره آموزش خروج افراد محبوس از کابین در زمان قطعی برق، منتشر شود.

بنابراین اداره کل استاندارد تهران، همزمان با افزایش احتمال قطع برق در فصل گرما و احتمال حبس شدن در آسانسور، توصیه‌هایی به شهروندان اعلام کرده است. بر این اساس شهروندان باید توجه داشته باشند که اخذ تاییدیه ایمنی آسانسورها اجباری است و در کابین آسانسور دارای تاییدیه استاندارد، جریان هوا وجود دارد و کمبود اکسیژن بوجود نخواهد آمد.

در موقع حبس شدن در کابین آسانسور، امن‌ترین مکان همان داخل کابین آسانسور است و عملیات نجات باید حتما توسط افراد بیرون از کابین انجام شود و هرگز افراد محبوس در داخل کابین آسانسور، شخصا نباید اقدام به خروج کنند.

بر اساس این گزارش، خروج افراد از کابین باید بعد از انجام یک سری مراحل، توسط افراد صلاحیت‌دار و آموزش‌دیده مطابق با دستورالعمل خروج اضطراری شرکت آسانسوری و بعد از حرکت دادن کابین به تراز یکی از طبقات، انجام شود.

البته در سال‌های گذشته هم که این موضوع مشکل ساز شده بود، رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته در این رابطه گفته بود که کابین آسانسورهای جدید عموما هنگام قطع برق به طور اتوماتیک به نزدیک‌ترین طبقه هدایت می‌شوند، اما اگر به هر دلیل این امر محقق نشد و فرد آموزش دیده‌ای که بتواند مطابق دستورالعمل هر آسانسور، فرد را خارج کند در ساختمان نبود باید با آتش نشانی تماس گرفته شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد