اونس طلا2337.71
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان در مسقط + فیلم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مسقط حضور دارد امروز با همتای عمانی دیدار کرد و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش سایت طلا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه سفرش به حاشیه خلیج فارس و پس از سفر به دوحه در مسقط حضور دارد، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) ۳۱ خرداد ماه با بدر البوسعیدی همتای عمانی در محل وزارت خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در بدو ورود به محل وزارت خارجه سلطنت عمان مورد استقبال همتای عمانی قرار گرفت.

مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

وزیر خارجه عمان عصر سه‌شنبه نیز با امیرعبداللهیان دیدار و به وی خوشامد گفته بود.

امیرعبداللهیان قبل از آن نیز با النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار کرده بود.

محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دپلت نجات ملی یمن نیز شب گذشته در محل سفارت ایران در مسقط با امیرعبداللهیان دیدار و از حمایت‌های معن‌ی ایران از ملت یمن قدردانی کرد.

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به مسقط پس از تصدی وزارت امور خارجه است.امیرعبداللهیان ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ به مسقط و پس از آن به دوحه سفر کرد و با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ششم دی ماه ۱۴۰۱ نیز در رأس هیأتی به مسقط پایتخت عمان سفر کرد. وی پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز در سفری به منطقه به مسقط رفت و از آنجا راهی بیروت شد.حسین امیرعبداللهیان دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ نیز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر یک روزه به مسقط همراهی و در حاشیه این سفر با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

هفتم خرداد سالجاری نیز سلطان عمان به دعوت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به تهران سفر کرد. امیرعبداللهیان بعد از این سفر در توئیتر نوشت: سفر جناب سلطان عمان به تهران گام مهم جدیدی در مسیر تحکیم همکاری‌های راهبردی دو کشور ایران و عمان بود.سیاست همسایگی دولت سیزدهم، مبتنی بر راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و گسترش و تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه با جدیت به پیش می‌رود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم سفری به قطر داشت و در مدت حضورش در دوحه نیز با امیر قطر و نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مجتبی بنی اسدزاده مشاور وزیر امور خارجه و ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

حسین امیرعبداللهیان بامداد سه‌شنبه و پس از ورود به دوحه در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.

وی با ذکر این نکته که همسایگان ایران از ظرفیت‌ اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: در راستای بسط بیشتر روابط و پیگیری مصوبات سفرهای دوجانبه قبلی مقامات عالی، امروز عازم قطر و عمان شدم.

پایان پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد