اونس طلا2337.71
مظنه14,711,000
18 گرم3,396,000
ارزش سکه33,143,883
قدیم (بهار)37,600,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,900,000
ربع14,400,000

کلاهبرداری با ترفند فروش اقساطی طلا

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: کلاهبردار سایبری که با ایجاد گروهی با ترفند فروش اقساطی طلا از شهروندان کلاهبرداری نموده شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سایت طلا،سرهنگ احسان بهمنی صبح امروز (۲۷ خردادماه) در تشریح این خبر، بیان کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر عضویت در شبکه اجتماعی جهت خرید طلا بصورت اقساطی و عدم پاسخگویی پس از گذشت هشت ماه، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مسئول انتظامی هرمزگان افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در یکی از شبکه های اجتماعی غیر بومی عضو گروهی جهت خرید اقساطی طلا شده است و پس از سررسید اقساط و موعد دریافت کالا فروشنده دیگر پاسخگو نبوده است.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز متهم شناسایی و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به اینکه فراد ناشناس در بستر فضای مجازی در حوزه خرید و فروش و پیرو آن اعتماد بی مورد و انجام معاملات بدون احراز هویت طرفین معامله را منجر به سوء استفاده و وقوع کلاهبرداری برشمرد و خاطرنشان کرد: شهروندان حتی‌الامکان ارتباطات خریدوفروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و اگر قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهند درصد زیادی از جرایم مالی کاسته خواهد شد و با رعایت همین نکته ساده از متضرر شدن هموطنان به صورت گسترده پیشگیری خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان توصیه کرد: شهروندان در خریدهای آنلاین از پرداخت بیعانه خودداری کرده و گزینه پرداخت درب منزل را انتخاب کنندو در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد