اونس طلا2337.71
مظنه15,166,000
18 گرم3,501,000
ارزش سکه34,168,998
قدیم (بهار)39,000,000
جدید (امامی)42,200,000
نیم24,800,000
ربع15,000,000

با این خبر، قیمت خودرو فرو ریخت/ موتمنی: سقوط قیمت خودرو در راه است

با وجود ریزش قیمت خودرو در دو ماه اخیر، اما از روز شنبه هفته جاری بازار در مسیر صعودی قرار گرفته است.

به گزارش سایت طلا، با وجود ریزش قیمت خودرو در دو ماه اخیر، اما از روز شنبه هفته جاری بازار در مسیر صعودی قرار گرفته است.

گزارش‌ها از روند بازار خودرو حاکی از آن است که پراید ۱۳۱‌ دیروز در بازار رشد ۶ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و به قیمت ۳۳۱ میلیون تومان رسید. کوییک دنده‌ای S هم با رشد ۶ میلیون تومانی، به قیمت ۳۴۲ میلیون تومان به فروش شد.

در همین حال، سمند سورن پلاس با مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۵۷۱ میلیون تومان فروش رفت.

تارا اتوماتیک نیز رشد ۱۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و به کانال ۸۰۵ میلیون تومان یازگشت.

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو در حالی بود که برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند با توجه به نوساناتی که ممکن است در بازار ارز رخ دهد باز هم مجددا قیمت خودرو افزایشی خواهد شد و با طولانی شدن نوبت‌دهی‌ها بسیاری هم از ثبت‌نام در سامانه خودرو منصرف می‌شوند و برای خرید خودرو به بازار آزاد مراجعه می‌کنند.

اگرچه در بازار خودرو برخی خودروها رشد قیمت را تجربه کردند، اما با این حال، بازار بلافاصله به خبر تصویب واردات خودروهای دست دوم واکنش نشان داد، به طوری که پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه‌ای با کاهش ۴۰ میلیون تومانی با قیمت ۷۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده و پژو پارس نیز از ۵۵۰ میلیون تومان امروز به ۵۳۰ میلیون تومان رسیده است.

اما رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت به تازگی مدعی شده است: تصویب لایحه واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال ساخت از سوی نمایندگان خانه ملت، همچنین اخبار مثبت بهبود روابط سیاسی، بر بازار خودرو تاثیرگذار شد و قیمت همه انواع خودروها در بازار فرو ریخت.

سعید موتمنی گفته است: به‌طور کلی اخبار مثبت؛ چه آزاد شدن واردات، چه درباره مسائل سیاسی و غیره بر کالاهای سرمایه‌ای از جمله خودرو تاثیرگذار است.

وی متذکر شده است: در چند روز گذشته شاهد روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو بودیم، اما روز گذشته ملاحظه شد که با تصویب لایحه واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال ساخت، همچنین اخبار مثبت واصله از بهبود روابط سیاسی با همسایگان بر بازار تاثیرگذار شد و قیمت همه انواع خودروها در بازار فرو ریخت.

این مقام صنفی گفته است: به‌طور مثال پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه‌ای که در روزهای گذشته تا ۷۵۰ میلیون تومان افزایش یافته بود، روز گذشته در ۷۰۰ میلیون تومان نیز مشتری نداشت.

وی تصریح‌ کرده است: چنانچه مصرف‌کننده بداند که در آینده نزدیک گشایشی در واردات خودرو (حال چه خودروهای نو و چه کارکرده) ایجاد می‌شود، قیمت‌ها با کاهش مواجه خواهد شد و تصویب لایحه واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال ساخت در روز جاری از سوی مجلس نیز در همین راستا اثرگذار شد.

موتمنی به ایرنا خاطرنشان‌کرده است: هر اقدامی در جهت ساماندهی بازار خودرو، حتی اگر این اقدام واردات تعداد اندکی خودرو باشد، بر بازار با تاثیرگذاری مثبت همراه خواهد شد.

وی گفت: در آینده نزدیک خواهیم دید که با آزاد شدن واردات خودرو، موضوعی همچون اینکه تعرفه گمرکی واردات چقدر باشد، بر قیمت‌ها تاثیرگذار می‌شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران اظهار داشت: بهبود روابط سیاسی با همسایگان نیز از آن دسته نشانه‌هایی است که آرامش سرمایه‌گذاران را به دنبال دارد و از این رو، سبب کاهش روند قیمت‌ها خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد