اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کنعانی: جزایر سه‌گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک ایران هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست ۱۵۶ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با تأکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش سایت طلا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست 156 وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، با تصریح بر راهبرد منطقه‌ای و سیاست مبنایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت و تعمیق مناسبات با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و توسعه اصل همسایگی، ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه با نگاه به آینده و به‌دور از ادبیات سنتی گذشته، چارچوب‌های نوینی را برای همکاری در منطقه بنا نهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روند تحولات ماه‌های اخیر در منطقه را امیدبخش و در چارچوب منافع تمامی کشورهای این حوزه دانست و افزود: کشورهای این حوزه در پیشبرد منافع منطقه دارای مسئولیت جمعی هستند و ایران همواره از گفتگو و همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس به‌عنوان شرکای منطقه‌ای حمایت کرده است.

کنعانی با تأکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اشاره بیانیه این شورا در خصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای کشورمان را ناوارد دانست و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق و تکالیف خود وفق معاهده عدم اشاعه و موافقت‌نامه جامع پادمان برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را در تعامل با کشورهای ذی‌ربط و در همکاری با آژانس پی می‌گیرد.

کنعانی در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اراده جدی خود را برای نیل به منطقه‌ای باثبات، امن و شکوفا در همکاری با همسایگان و برادران خود در شورای همکاری خلیج فارس، اعلام می‌دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد