اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تمایل به خرید طلا افزایشی شد / ساعاتی حساس در انتظار طلا

قیمت طلا در روز پنجشنبه تا 2072 دلار و 19 سنت بالا رفت و فاصله چندانی تا رکورد 2072 دلار و 49 سنت که در 2020 به آن رسیده بود نداشت سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات وزارت کار آمریکا هستند که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر شود.

قیمت طلا در روز پنجشنبه به افزایش خود ادامه داد و پس از اینکه فدرال رزرو نرخ های بهره را افزایش داد، برای مدت کوتاهی به بالاترین حد خود رسید.

سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمار فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی هستند که امروز منتشر می شود و می تواند سرنخی برای حرکت بعدی بانک مرکزی آمریکا باشد.

فدرال با توجه به بدتر شدن شرایط اقتصادی، رویکرد سختگیرانه تری برای افزایش بیشتر نرخ ها را مطرح کرد.

قیمت طلا در روز جمعه کمی کاهشی شد اما در آستانه بزرگ‌ترین افزایش پیاپی هفتگی طی دو ماه گذشته قرار دارد. امید به توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و نگرانی در مورد بحران بخش بانک‌داری در این کشور تمایل به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار کاهش به 2038 دلار رسید.

قیمت طلا در روز پنجشنبه تا 2072 دلار و 19 سنت بالا رفت و فاصله چندانی تا رکورد 2072 دلار و 49 سنت که در 2020 به آن رسیده بود نداشت. قیمت طلا در آن سال پس‌از اعلام توقف احتمالی سیاست افزایش نرخ بهره اوج گرفته بود.

بیشتر بخوانید

انتظارها به پایان رسید/ نوید روزهای صعودی برای طلا

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا تأکید کرد بانک مرکزی از اطلاعات اقتصادی برای تشخیص سیاست پولی آینده استفاده می‌کند. دراین‌بین، نگرانی سرمایه‌گذاران درمورد گسترش بحران مالی تمایل به خرید طلا را افزایش داده است.

افزایش مخاطرات برای اقتصاد آمریکا هم از تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن حمایت کرده‌است. بی‌ثباتی‌های اقتصادی و کاهش نرخ بهره تقاضا برای طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا می‌برد.

شاخص دلار در آستانه یک کاهش هفتگی قرار دارد که می‌تواند خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کند.

سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات وزارت کار آمریکا هستند که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر شود.

جیوانی استاونو، تحلیلگر بانک UBS گفت، پس از این عملکرد قوی، طلا کمی منتظر است تا آمار فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی منتشر شود.

در عین حال، شورای جهانی طلا اعلام کرد، تقاضا برای طلا در جهان در سه ماه نخست امسال کاهش یافته است.

قیمت نقره امروز با 0.28 درصد افزایش به 26 دلار و 30 سنت رسید و پلاتین با 0.21 درصد افزایش 1050 دلار و 22 سنت معامله می‌شود.

فلز زرد از افزایش تقاضای پناهگاه مطمئن سود برد زیرا جروم پاول رئیس فدرال رزرو هشدار داد که رشد اقتصادی در حال کاهش است و شرایط اعتباری شاید با فشار بیشتر بر بانک‌های آمریکا تشدید شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد