اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ایران، چاق بود نه باردار؛‌ پایان ۲ ماه ذوق‌زدگی عجولانه مدیران محیط‌زیست!

۱۰ اسفند سال گذشته بود که آقای سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از بارداری ایران، یوز ایرانی خبر داد و حالا با گذشت بیش از ۲ ماه، به طور رسمی اعلام شد دلیل برآمدگی شکم ایران، چربی شکمی بوده است و نه بارداری!

به گزارش سایت طلا،بهرامعلی ظاهری اظهار داشت: روز دوم تا پنجم بهمن جفت گیری موفق ایران با یوز نر فیروز به ثبت رسید؛ اما به لحاظ علمی هرگونه تأیید بارداری و تشکیل جنین در رحم یوزها بعد از جفت گیری موفق، نیاز به سونوگرافی داشت.

وی با اشاره به علت عدم انجام سونوگرافی یوز ماده ایران برای تشخیص قطعی بارداری گفت: بنا به حساسیت و خطراتی که وجود داشت؛ نهایتاٌ تصمیم تیم تخصصی پروژه تکثیر در اسارت یوز بر این بود که سونوگرافی برای ایران انجام نشود و منتظر زمان زایمان که اوایل اردیبهشت بود؛ بمانیم و این ریسک را پذیرفتیم که ایران را بیهوش نکنیم و در زمان زایمان با حضور دکتر کالدول دامپزشک خارجی یاشیم و حضور این دامپزشک خارجی از قبل نیز برنامه ریزی شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه پزشک خارجی (دکتر پیتر کالدول) از حدود یک هفته قبل به سایت توران آمده و به همراه دامپزشک معتمد، پزشکان دانشکده دامپزشکی سمنان و نماینده دامپزشکی سازمان حفاظت محیط زیست در این سایت حضور داشتند تصریح کرد: همه این کارشناسان در مدت این یک هفته وضعیت ایران را بررسی کردند.

ظاهری با بیان اینکه خود یوز ماده به لحاظ تورم ناحیه شکمی که داشت؛ مشکوک به بارداری بود عنوان کرد: همه حاضران به این موضوع اذعان داشتند و حتی دکتر دامپزشک خارجی هم به این موضوع که ایران با این سایز شکمی مشکوک به بارداری است؛ اشاره داشت.

وی افزود: اما وقتی که حداکثر زمان مورد انتظار برای زایمان ایران گذشت؛ اعضای تیم تخصصی و دکتر دامپزشک خارجی به این موضوع اشاره داشتند که نیاز به سونوگرافی و اولتراسونوگرافی برای ایران وجود دارد و برای تشخیص موضوع بارداری و تعیین وضعیت ایران حتماً این مهم انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه سونوگرافی یوز ماده ایران بالاخره دیروز اتفاق افتاد تصریح کرد: پس از انجام سونوگرافی، کارشناسان متوجه شدند که یوز ماده سایت توران باردار نیست و چربی‌های دور شکمی حالت بارداری و افزایش حجم شکمی را ایجاد کرده و این مهم سبب مشکوک شدن کارشناسان به بارداری ایران شده بود.

ظاهری اضافه کرد: پس از آن نسبت به سونوگرافی کامل ایران اقدام شد و بر اساس نتایج و گزارش‌های مستند سونوگرافی انجام شده، اجزای تولیدمثلی یوز ایران اعم از تخمدان‌ها، رحم، شاخه‌های رحمی و دیگر اجزای تولید مثلی ایران سالم بود و تخمدان‌ها نیز فعالیت بسیار خوبی را داشتند.

وی افزود: این در سونوگرافی مشخص بود که هر تخمدان سه فولیکول بسیار خوب و فعال داشت و این نشان می دهد یوز ماده ایران به لحاظ سیکل طبیعی خود، آن فعالیت لازم را دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ابراز امیدواری کرد که با انجام یک سری اقدامات جیره‌ای مناسب و نیز اقدامات رفتاری در سیکل فهلی بعدی یوز ماده ایران، شاهد ادامه روند جفت گیری و سایر مراحل بارداری این یوز ماده باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد