اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

زنجیره رله و پاراچین چه ارتباطی با پروژه پولکادات دارد؟

اصلی‌ترین هدف بلاک‌چین، افزایش امنیت شبکه و حفاظت از اطلاعات کاربران در هنگام انجام تراکنش‌های مالی است. همان‌طور که در مقاله "ارتباط پولکادات با وب 3" گفته شد، شبکه‌های مختلفی با این هدف بر بستر Blockchain ایجاد شده‌اند؛

اصلی‌ترین هدف بلاک‌چین، افزایش امنیت شبکه و حفاظت از اطلاعات کاربران در هنگام انجام تراکنش‌های مالی است.

همان‌طور که در مقاله "ارتباط پولکادات با وب 3" گفته شد،شبکه‌های مختلفی با این هدف بر بستر Blockchain ایجاد شده‌اند؛ اما هرکدام نواقصی دارند که آسیب‌پذیری آن‌ها را افزایش می‌دهد. پولکادات یکی از پروژه‌هایی است که به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و قصد دارد با ایجاد ارتباط بین شبکه‌های مختلف، این مشکل را برطرف کند. در این مقاله قصد داریم در مورد این پروژه و ارز حاکمیتی آن اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

پولکادات چیست؟

شبکه‌ای چند زنجیره‌ای که باهدف ایجاد ارتباط بین شبکه‌های دیگر طراحی و توسعه‌یافته است تا یک سیستم واحد ایجاد کند و به این وسیله نواقص امنیتی را به حداقل برساند. تمام پروژه‌هایی که به این بلاک‌چین متصل می‌شوند، می‌توانند از ارز پولکادات استفاده کرده و به‌صورت موازی عمل کنند. به همین دلیل به آن‌ها پاراچین گفته می‌شود. هدف نهایی توسعه‌دهندگان، ایجاد فریم‌ورکی مشابه HTML برای Blockchain است.

حال که با این شبکه آشنا شدید، قصد داریم اطلاعاتی در مورد کسانی که توکن آن را طراحی کرده‌اند با شما به اشتراک بگذاریم. ارز پولکادات در سال 2016 توسط دکتر گاووین وود، مخترع زبان Solidity که از آن برای ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود طراحی و تولید شد. در این پروژه، پتر زابان و رابرت هابرمیر او را همراهی می‌کردند.

دکتر وود و آقای زابان در سال 2017، بنیادی با نام Web3 را به مرکزیت سوئیس تأسیس کردند که هدف اصلی آن، جمع‌آوری کمک‌های مالی برای سرمایه‌گذاری روی Polkadot و تحقیق و توسعه این ارز بود. این بنیاد اولین توکن‌های این شبکه را در سال 2017 و در حراجی با نام Spend All Second Price به فروش رساند. به دلیل جذابیت پروژه و وایت پیپر قوی که برای آن منتشر شده بود افراد زیادی اقدام به سرمایه‌گذاری در آن کردند. این استقبال موجب شد تا بیش از 10 میلیون ارز دات به مبلغ 145 میلیون دلار در کمتر از دو هفته به فروش برسد.

اصلی‌ترین دلیل اهمیت پولکادات

فرض کنید شما به‌عنوان یک توسعه‌دهنده قصد راه‌اندازی یک پروژه بلاک‌چینی را دارید. برای انجام این کار مجبور هستید تمامی سیستم‌های موردنیاز خود را از پایه طراحی کنید که به زمان و هزینه بسیار زیادی نیاز دارد. Polkadot با این هدف ایجاد شد که بستری را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد تا مدل‌های از پیش‌ طراحی‌ شده خود را روی آن پیاده‌سازی کنند. ویژگی‌های این ارز موجب برطرف‌شدن دو دغدغه اصلی توسعه‌دهندگان یعنی مقیاس‌پذیری و حاکمیت شد. با استفاده از این توکن آن‌ها می‌توانستند در هر ثانیه تعداد زیادی از تراکنش‌ها را تأیید کرده و تغییرات موردنظر خود را در پروتکل‌های شبکه اعمال کنند.

وب 3 و نقش پولکادات در توسعه آن

وب 3 یکی از اصطلاحاتی است که به‌تازگی به دنیای فناوری‌های اینترنتی وارد شده و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند، می‌تواند آینده اینترنت را به‌طورکلی تغییر دهد. در نسل‌های قبلی تمامی اطلاعات مربوط به سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی روی سرورهایی که از قبل مشخص شده بودند ذخیره شده و در صورت نیاز به هرگونه اطلاعاتی باید به سرور موردنظر مراجعه و داده‌های موردنیاز فراخوانی می‌شد؛ اما وب 3 با هدف تمرکززدایی و برطرف‌کردن این محدودیت طراحی شد.

در این مدل تمامی داده‌ها به‌صورت همتا به همتا روی شبکه‌های بلاک‌چین ذخیره می‌شوند؛ بنابراین توسعه‌دهندگان برای ترغیب مخاطب به استفاده از سرویس‌های آن‌ها مجبور به ارائه خدمات با کیفیت‌تر و امن‌تر هستند و هرکسی در انجام این کار بهتر عمل کند، بخش بزرگ‌تری از بازار را در اختیار می‌گیرد.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند وب 2 محدودیت‌ها و نقص‌های فراوانی دارد و موجب می‌شود تا اطلاعات کاربران در معرض خطر قرار بگیرد، حریم خصوصی آن‌ها نقض شده و اطلاعات با ارزششان سرقت شود. یکی از مشکلات در مسیر جایگزینی وب 2 با وب 3 و توسعه بلاک‌چین، مقیاس‌پذیری است که پولکادات این مشکل را برطرف کرده است. توسعه‌دهندگان در زمینه‌های مالی، انرژی، بازی و ... می‌توانند برای اجرای پروژه‌های خلاقانه خود از این بستر استفاده کنند و به‌سرعت آن‌ها را توسعه دهند.

زنجیره رله و پاراچین

اگر پروژه Polka Dot را به بدن انسان تشبیه کنیم، زنجیره رله به‌عنوان ستون فقرات و مرکز اصلی ارتباط پاراچین‌های مختلف شناخته می‌شود. بلوک‌های ارسال شده توسط سایر بلاک‌چین‌ها به این شبکه از طریق اعتبارسنج‌ها در این بخش پذیرفته می‌شوند. انجام فرایندهای گفته شده موجب تأمین و ارتقا امنیت شبکه می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید که هر کدام از پاراچین‌ها به‌منظور خاصی طراحی شده‌اند و در زنجیره آن‌ها از یک مدل امنیتی مشترک استفاده شده است تا احتمال وقوع حملات به شبکه را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند. در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین مشکلات Polka Dot تعداد محدود پاراچین‌هایی است که از ارز پولکادات استفاده می‌کنند.

بررسی روند تغییرات قیمت ارز پولکادات

فعالیت رسمی این ارز در سال 2020 و با قیمت 2.9 دلار آغاز شد؛ اما تا انتهای این سال تغییرات محسوسی را تجربه نکرد. با آغاز سال 2021 و افزایش محبوبیت رمزارزها این توکن نیز موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت و توانست در کمتر از چند ماه رشد چشمگیری را تجربه کند و قیمت آن به بیش از 39 دلار رسید.

در اواسط سال 2021 دولت‌های مختلف شروع به وضع قوانین سخت‌گیرانه برای استخراج و خریدوفروش رمزارزها کردند که همین امر موجب کاهش ارزش بسیاری از توکن‌ها از جمله DOT شد؛ اما این پایان کار نبود و تیم توسعه‌دهنده با انجام به‌روزرسانی‌های متعدد موجب افزایش ارزش این دارایی شد، به‌طوری‌که در مقطعی ارزش این توکن به بیش از 50 دلار رسید.

کیف پول‌های مناسب برای نگهداری این توکن

کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متعددی وجود دارد که از رمزارز حاکمیتی پولکادات پشتیبانی می‌کند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا با توجه به نیازی که دارید بهترین انتخاب را انجام دهید.

ImToken

Atomic Wallet

Trust Wallet

TokenPocket

Ledger Nano X

Elipal Titan

جمع‌بندی

فناوری بلاک‌چین همواره درحال‌رشد و توسعه است و در سال‌های اخیر تعداد متخصصانی که به این حوزه ورود کرده‌اند به طور چشمگیری در حال افزایش است. یکی از پروژه‌های بسیاری قوی که در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده و تغییرات بزرگی را ایجاد کرده پولکادات است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم توضیحاتی را در مورد شبکه Polka Dot و دلایل اهمیت آن با شما به اشتراک بگذاریم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد