اونس طلا2346.4
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

سرمایه‌گذاران تمایلی به فروش طلای خود ندارند

به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تمایلی به فروش سرمایه‌های طلای خود در بحبوحه‌ اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا ندارند. بدین‌ترتیب شرایط تجارت همچنان متلاطم خواهد بود البته تحلیلگران عقیده دارند ترس از رکود اقتصاد می‌تواند به نفع طلا باشد و قیمت آن را افزایش دهد.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد «به دلیل عدم قطعیت مداوم در مورد حرکت بعدی فدرال رزرو پس از ماه می، همچنان در محدوده ثابتی در نوسان است.

قیمت طلا تغییر چندانی در روز چهارشنبه نداشته و ترس از رکود اقتصاد تا حدی از ارزش آن به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن حمایت کرده‌است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که قرار است در این هفته منتشر شود و پیش‌بینی تصمیم بانک مرکزی آمریکا درمورد افزایش نرخ بهره را مشخص‌تر کند.

طلا برای مدت کوتاهی بالاتر از آستانه ۲۰۰۰ دلار در هر اونس معامله شد که در واکنش به کاهش بازدهی خزانه داری و کاهش ارزش دلار آمریکا بود.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 4 دلار افزایش به 1997 دلار رسید.

به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تمایلی به فروش سرمایه‌های طلای خود در بحبوحه‌ اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا ندارند. بدین‌ترتیب شرایط تجارت همچنان متلاطم خواهد بود و احتمال کاهش قیمت طلا تا 1950 دلار وجود دارد.

بیشتر بخوانید

دلار به داد قیمت طلا رسید

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز سه‌شنبه نشان داد اطمینان مصرف‌کننده در این کشور به پایین‌ترین سطح طی 9 ماه گذشته رسیده که نتیجه افزایش نگرانی در مورد آینده و بالا رفتن خطر رکود اقتصاد در سال جاری میلادی است.

البته تحلیلگران عقیده دارند ترس از رکود اقتصاد می‌تواند به نفع طلا باشد و قیمت آن را افزایش دهد. شاخص دلار هم کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

سرمایه‌گذاران در آستانه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در اوایل ماه مه منتظر انتشار اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی و همچنین شاخص قیمت مصرف‌کننده هستند که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شود.

شرکت‌کنندگان بازار انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد.

درست است که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا و بی‌ثباتی اقتصادی یاد می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 0.83 درصد افزایش به 25 دلار و 30 سنت رسید و پلاتین با 0.63 درصد افزایش 1099 دلار و 16 سنت معامله می‌شود.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: به نظر می‌رسید که سرمایه‌گذاران با توجه به داده‌های ضعیف اقتصادی ایالات‌متحده تمایلی به از دست دادن ذخایر طلای خود ندارند و شرایط معاملات همچنان متلاطم خواهد بود و هرکاهشی به ۱۹۵۰ دلار ممکن است رخ دهد.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که اعتماد مصرف‌کننده آمریکا با افزایش نگرانی‌ها در مورد آینده، در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در ۹ ماه گذشته رسیده است و خطر سقوط اقتصاد را در سال جاری به رکود افزایش می‌دهد.

سیمپسون افزود: به نظر می‌رسد ترس از رکود کفی را برای قیمت طلا ایجاد کرده است و گزارش مخارج مصرف شخصی روز جمعه احتمالا بیشترین تاثیر را برای طلا خواهد داشت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد