اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بایدها و نبایدهای تغذیه بعد از ماه مبارک رمضان

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه در روز عید فطر از افراط در تغذیه و خوردن خودداری شود، گفت: در اولین روز بعد از ماه مبارک رمضان باید از وعده های غذایی سبک استفاده شود و از پرخوری و مصرف غذاهای چرب خودداری شود.

به گزارش سایت طلا ،حسن فرهاد غیبی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان روزانه حدود ۱۵ ساعت معده در استراحت بوده، اظهار کرد: برای برگشت به تغذیه طبیعی برنامه غذایی باید به گونه ای باشد که از افراط در خوردن و آشامیدن پرهیز شود تا معده و سیستم گوارش دچار مشکل نشود.

وی در خصوص افرادی که در این ماه با رعایت تغذیه مناسب توانسته اند کنترل وزن انجام دهند، گفت: این افراد باید برنامه غذایی خود رابه گونه ای تنظیم کنند که بتوانند وزن خود را کنترل کنند و از بالا رفتن وزن جلوگیری شود.

فرهاد غیبی ادامه داد: بدن انسان به گونه ای است که تا مدتی آماده است وزن از دست داده را مجدد بازیابی کند اگر در تغذیه بعد ماه رمضان توجه لازم انجام نشود وزن سریع افزایش یافته و حتی امکان افزایش یک تا ۲ کیلوگرم بیشتر نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: افرادی که دارای چربی خون و قند خون بالا بودند، اگر تغذیه مناسب در ایام ماه مبارک داشته باشند می توانند چربی خون خود را کاهش دهند و در دیابت نوع دوم نیز قند خون کنترل شود اما بعد از ماه مبارک رمضان این افراد نیز اگر افراط کنند چربی خون و قند خون نیز به حالت اولیه خود بازمی گردد و ممکن است دیابت این افراد در صورت عدم توجه به تغذیه مناسب بدتر از قبل شود.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی افزود: در روز عید فطر باید آرام آرام به حالت نرمال تغذیه قبل از ماه رمضان برگردیم و اگر در خوردن خوراکی ها و آشامیدنی ها افراط شود معده دچار سوء هاضمه می شود.

وی ادامه داد: همان طور که در ماه رمضان توصیه می شد در زمان افطار با مایعات ولرم آغاز کرده و با غذاهای سبک و پس از استراحت دادن به معده شام مصرف شود در روزهای ابتدایی بعد از ماه رمضان نیز تاکید می شود برای برگشت به تغذیه طبیعی نباید افراط کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد