اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فقط در این شرایط زن و شوهر از یک دیگر ارث می‌برند!

یکی از آثار حقوقی که ازدواج برای افراد در پی دارد، ارث است؛ اما زن و مرد در شرایط خاصی از یک‌دیگر ارث می‌برند.

به گزاش سایت طلا، یکی از آثار حقوقی که ازدواج برای افراد در پی دارد، ارث است؛ اما زن و مرد در شرایط خاصی از یک‌دیگر ارث می‌برند.

ارث زن و شوهر یکی از مسائل بسیار مهم و پر چالش در قانون است. زمانی که زن و مردی با یکدیگر ازدواج می‌کنند، نسبت به اموال هم سهم‌الارث دارند. در واقع ازدواج هم بر روی روابط فردی میان زوجین تأثیر دارد، هم روی وظایف و روابط مالی میان آن‌ها تأثیر زیادی دارد.

ارث زن و شوهر

یکی از نکات بسیار مهم در ارث زن و شوهر از یکدیگر، آن است که حتماً زن و شوهر باید در عقد دائم هم باشند و زنی که در صیغه مرد است هیچ ارثی از وی نمی‌برد. به بیان دیگر یکی از مهم‌ترین شروط ارث‌بردن زن و شوهر از یکدیگر عقد دائم است.

ممکن است گمان کنید اگر ازدواج موقت باشد؛ اما زوجین در عقد شرط کنند که از هم ارث ببرند، این اتفاق خواهد افتاد؛ اما باید بگوییم که این تصور اشتباه است و حتی اگر زوجین ضمن عقد ارث را شرط کنند نیز نمی‌توانند این شرایط را تغییر دهند.

ارث زن

شرط بعدی آن است که باید رابطه نکاح دائم زمانی که یکی از زوجین فوت می‌کنند نیز پابرجا باشد. یعنی طلاق نگرفته باشند مگر اینکه طلاق از نوع رجعی باشد. یعنی امکان برگشت در دوران عده برای مرد وجود داشته باشد.

در این شرایط اگر مرد به همسر خود در دوران عده رجوع کند، اثر طلاق از بین رفته و سهم‌الارث به زوجی که در قید حیات است می‌رسد.

تنها در یک صورت است که زن و مرد بدون وجود رابطه نکاح، از یکدیگر ارث می‌برند و آن هم مربوط به زمانی است که مرد در بیماری به سر ببرد و زن خود را به مدت یک سال طلاق بدهد.

پس از گذشت این زمان اگر مرد بر اثر همان بیماری فوت کرده باشد، زن از مرد ارث می‌برد. نکته مهم دیگری که دررابطه‌با ارث زوجین از یکدیگر وجود دارد، این است که یکی از شروط لازم برای ارث‌بری آن است که در زمان فوت، یکی از زوجین حتماً در قید حیات باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد