اونس طلا2321.24
مظنه15,021,000
18 گرم3,467,600
ارزش سکه33,842,313
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,200,000
ربع15,400,000

ادعای رسانه آمریکایی درباره بالون چینی، دردسر جدید بایدن

گزارش جدید یک رسانه آمریکایی درباره اینکه بالون چینی که پیشتر در آسمان آمریکا رویت و ساقط شده بود اطلاعات حساسی را جمع‌آوری و به پکن ارسال کرده، موج انتقادها به بایدن و دولت او را به دنبال داشته است.

به گزارش سایت طلا،شبکه خبری ان بی سی آمریکا روز گذشته به نقل از دو مقام ارشد فعلی و یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا نوشت: بالون تجسسی چین که در بهمن ماه به مدت چند روز در حریم هوایی ایالات متحده مشاهده شده بود، اطلاعات از چندین سایت نظامی حساس جمع آوری کرده و توانسته است آن را در «زمان واقعی» به پکن انتقال دهد.

این درحالی است که پیشتر ایالات متحده اعلام کرده بود تلاش‌های خود را برای جلوگیری از جمع آوری اطلاعات از سوی این بالون چینی انجام داده است.

واشنگتن نیمه بهمن سال گذشته از ردیابی یک بالون نظارتی مشکوک چینی خبر داده اما تصمیم گرفته بود که به دلیل خطرات و احتمال آسیب دیدن مردم آن را ساقط نکند. در ادامه کاخ سفید از نظر خود برگشت و تصمیم گرفت تا این پرنده‌ای که چینی‌ها می‌گفتند بالون هواشناسی است را ساقط کند.

روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی عنوان کرد داده‌های جدید درباره بالن چینی بر انتقادها از عملکرد دولت بایدن افزوده است به طوریکه جمهوریخواهان آن را مهر تاییدی بر سوءمدیریت رییس جمهوری آمریکا در برخورد با این مساله می دانند که موجب تضعیف روابط پکن واشنگتن شد.

این گزارش به نقل از راجر ویکر سناتور جمهوریخواه ایالت می‌سی‌سی‌پی می‌افزاید: در این مدت [ از زمان رویت بالون چینی ]، گزارش‌های مطبوعاتی بیشتر از مقام‌های دولتی اطلاعات در این خصوص منتشر کرده‌اند و این افشاگری‌ها به وضوح نشان می‌دهد که دولت بایدن یک اشتباه غیر قابل قبول مرتکب شده است.

جان راتکلیف مدیر اطلاعات ملی دولت ترامپ نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز با نادرست دانستن عملکرد بایدن در واکنش به بالون چینی آن را یک شکست امنیتی «فاجعه بار» خواند.

مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه ایالات فلوریدا نیز در اظهاراتی در شبکه فاکس نیوز هدف پکن از ارسال بالون چینی را ارزیابی میزان نفوذپذیری حریم هوایی آمریکا دانست و ادامه داد: «باور جمعی» درباره این مساله به ما می‌گوید که این بالون ‌ها با هدف جمع‌آوری سیگنال‌ها، اطلاعات و اینکه تا چه حد قادر هستند به حریم‌ هوایی نفوذ کنند، به پرواز در می‌آیند.

مایک والتز نماینده جمهوریخواه فلوریدا نیز در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به شکست دولت بایدن در جلوگیری از ضبط و ارسال اطلاعات توسط بالون چینی نوشت: دفعه بعدی که یک «بالون جاسوسی چینی» وارد حریم هوایی آمریکا شد، آن را ساقط کنید.

ورن بوکانان جمهوریخواه دیگری از فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در توییتر نوشت: به رغم تلاش دولت بایدن برای کم اهمیت جلوه دادن موضوع بالون چینی، اکنون گزارش‌ها آنچه باور جمعی از ابتدا به ما گفته بود را تایید می‌کند.

گِرِگ استوب نماینده دیگر فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه انتقادها از بایدن درخصوص واکنش دولت وی به بالون چینی در توییتر نوشت: آیا جز بایدن کسی داستان ورود اتفاقی بالون هواشناسی چین به حریم‌هوایی آمریکا را باور کرده بود.

در این میان جان تستر سناتور دموکرات ایالت مونتانا نیز به گزارش ان‌بی‌سی نیوز واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: ما همواره می‌دانستیم که تهاجم چین به حریم هوایی ما تصادفی نبوده است.

وی با تاکید بر اهمیت تامین امنیت آمریکا،‌ دولت بایدن را برای حفاظت از آزادی و حریم خصوصی ساکنان ایالت خود، مسئول دانست.

موج جدید انتقادها از بایدن در حالی است که به گزارش خبرگزاری رویترز پس از انتشار گزارش ان‌ بی سی نیوز، «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که نمی‌تواند انتقال اطلاعات توسط بالون چینی به پکن در زمان واقعی را تایید کند و این مساله در دست بررسی است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد