اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا حتمی است

فضای کلی بازار همچنان صعودی است و حتی آن گروه از تحلیل گران که در کوتاه مدت دیدگاهی خنثی نسبت به طلا دارند نیز بر این باورند که در بلند مدت عوامل به سمت صعود قیمت طلا سنگینی می کند.

به گزارش سایت طلا، بازدهی طلا در ماه گذشته 8 درصد افزایش یافت و مهمتر از آن، برای سه ماهه اول سال، 160 دلار افزایش داشت که به یک برد نزدیک به 9 درصد تبدیل شد.

قیمت طلا هفته گذشته پس‌از فروپاشی ناگهانی دو بانک آمریکا و بالا رفتن احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره برای جلوگیری از گسترش این بحران بانکی، تا 2000 دلار بالا رفت. اما پس‌از اقدامات دولت برای آرام کردن این بحران دوباره کاهش یافت.

فدرال رزرو در آخرین گزارش خود نشان داد که سپرده‌ها در بانک‌های تجاری ایالات‌متحده در هفته منتهی به ۲۲ مارس به بیش از ۱۷.۳ تریلیون دلار رسید.

قیمت طلا در آستانه دومین افزایش پیاپی فصلی در روز جمعه قرار داشت، چون احتمال آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تمایل سرمایه‌گذاران به این فلز گران‌بها را افزایش داده بود.

قیمت هر اونس طلا امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی 1970 دلار ثابت ماند با این حساب طلا در ماه مارس بازدهی مثبت 7.7 درصدی را به ثبت رساند.

البته فضای کلی بازار همچنان صعودی است و حتی آن گروه از تحلیل گران که در کوتاه مدت دیدگاهی خنثی نسبت به طلا دارند نیز بر این باورند که در بلند مدت عوامل به سمت صعود قیمت طلا سنگینی می کند. همچنان ترس سرمایه ها از رکود اقتصادی احتمالی یکی از عوامل صعودی و پشتیبان طلا است.

فلرز زرد پس‌از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی‌بر بر افزایش هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در این کشور در فوریه، 0.4 درصد افزایش یافته بود.

شاخص دلار که سه‌ماهه اول سال جاری میلادی را با کاهش قیمت به پایان رسانده، در روز جمعه تثبیت شد و بر تقاضا برای طلا تأثیر گذاشت. بازار جهانی سهام پس‌از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا رشد داشت، چون امید به آرام شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافته است. تمایل به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در شرایطی که سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های مخاطره‌آمیز روی می‌آورند کاهش پیدا کرده و ارزش آن‌هم پایین می‌آید.

نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نشان می دهد هنوز اغلب تحلیل گران نسبت به طلا صعودی اند اگرچه اجماع صعودی ها ضعیف تر شده است. دقیقا 50 درصد تحلیل گران وال استریتی سایت کیتکو دیدگاهی صعودی نسبت به طلا دارند در حالی که فقط 14 درصد هفته آینده را برای این فلز ارزشمند نزولی می بینند.

همچنین 65 درصد سرمایه گذاران خرد نیز پیش بینی صعودی از قیمت طلا دارند و این در حالی است که 20 درصد نیز نزولی بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد