اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اولیانوف: کشورهای غربی آماده از سرگیری مذاکرات برجام نیستند

نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی گفت: «کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس در حال حاضر آماده از سرگیری و تکمیل مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای (برجام) در اسرع وقت نیستند.»

به گزارش سایت طلا ، "میخائیل اولیانوف"، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری "ریانوویستی" در پاسخ به این سوال که با وجود سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران آیا توافق ایران و آژانس به احیای توافق برجام کمک می‌کند، گفت: «پیشرفت در این مسیر در واقع می‌تواند شرایط مساعدتری را برای احیای برجام ایجاد کند، اما برای صحبت در مورد آن خیلی زود است. وضعیت در واقع در بن بست است.»

وی ادامه داد: «مسئولیت این امر بر عهده ایران نیست بلکه بر عهده آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس است. این کشورها در حال حاضر آماده از سرگیری و تکمیل مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای (برجام) در اسرع وقت نیستند.»

اولیانوف افزود: «بنابراین موضوع هنوز در هاله‌ای از ابهام است و چشم انداز آن کاملاً نامشخص است.»

وی همچنین در مصاحبه با روزنامه "ایزوستیا" درباره برجام گفت: «در مورد مذاکرات وین در مورد احیای برجام آن‌ها (آمریکا) همچنان در بن بست هستند، اما شرکای غربی همچنان از اعلام مرگ برجام خودداری می‌کنند. به نظر می‌رسد که امروز شانس تکمیل روند مذاکرات همچنان پابرجاست، هرچند که بسیار کم است.»

اولیانوف ادامه داد: «از سرگیری این روند در درجه اول با مخالفت ایالات متحده و همچنین تروئیکای اروپایی متشکل از فرانسه، آلمان و انگلیس مواجه است که ظاهراً تمایل خود را برای احیای برجام از دست داده‌اند.»

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه گذشته در وین برگزار شد اما بعد از آن دچار وقفه شده است و عملا آمریکا هیچ پاسخی به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا نداده است.

علی باقری، مذاکزه کننده ارشد هسته‌ای ایران در مصاحبه با برنامه این‌سایت شبکه پرس تی‌وی در این خصوص گفت: موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها که در دولت کنونی کشورمان از ابتدا ادامه پیدا کرد و تا امروز ادامه دارد، در چارچوب خطوط قرمز کشورمان و با هدف استیفای منافع و حقوق ملت ایران ادامه دارد و ایران همواره در قالب آن جدیت داشته است. ایران همچنان در این مذاکرات جدیت دارد با این حال، آنچه البته به‌صورت خاص مورد تأکید دولت و مقام معظم رهبری نیز بوده این است که سرنوشت کشور نباید به مسئله مذاکرات گره بخورد با این حال، مذاکرات بخش مهم سیاست خارجی دولت را شکل داده و شکل می‌دهد و هیچ اهمال و کوتاهی در مسیر مذاکرات را از سوی دولت کشورمان مشاهده نمی‌کنیم و خودِ آقای رئیس جمهور به‌صورت جدی پیگیر مسئله مذاکرات است.

وی تأکید کرد: با این حال، طرف مقابل بعضاً همچون قبل بهانه‌هایی واهی می‌آورد و به‌دنبال مباحثی خارج از دستورکار است. ایران بارها اعلام کرده است که در چارچوب توافق گذشته حاضر به انجام مذاکرات است. در زمان حاضر که من سخن می‌گویم، ایران تعاملات خود را با طرف‌های مقابل به‌طرق مختلف ادامه می‌دهد و مذاکرات به بخش‌های مختلف تقسیم شده است و به پیش برده می‌شود. من امیدوارم که روند تلاش‌ها و هم‌افزایی‌ها در مسیر مذاکرات، به نتایج مثبتی نیز ختم شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد