اونس طلا2379.35
مظنه16,596,000
18 گرم3,831,200
ارزش سکه37,390,788
قدیم (بهار)41,500,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

ماندگاری عطر خود را رعایت 8 نکته ساده 8 برابر کنید!

برای افزایش ماندگاری عطر روی لباس و بدن راه‌های مختلفی وجود دارند در این مطلب ما بهترین راهکارها برای ماندگاری عطر را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش سایت طلا، برای افزایش ماندگاری عطر روی لباس و بدن راه‌های مختلفی وجود دارند در این مطلب ما بهترین راهکارها برای ماندگاری عطر را به شما آموزش می‌دهیم.

افزایش ماندگاری ادکلن برای بسیاری از افراد مهم است و حاضر هستند برای این موضوع هزینه‌های زیادی کنند. استفاده از عطرهای خوشبویی که با روحیه‌تان سازگار باشند، می‌تواند روحتان را جلا بخشیده و اعتمادبه‌نفستان را در جمع بالا ببرد. رایحه‌های خاص می‌توانند به‌اصطلاح امضای شما شوند و هرجایی که وارد شوید، رایحه‌تان ورود شما را از قبل اعلام کند. قطعا اگر همیشه دوست‌ دارید تا خوشبو باشید، به افزایش ماندگاری ادکلن یا عطرتان فکر کرده‌اید.

خوب است بدانید که ماندگاری عطر اصل به موارد بسیار زیادی وابسته است. در ادامه به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

1-به نقاط درست بدن اسپری کنید

بهتر است بدانید که بهترین نقطه برای اسپری‌کردن عطر و ادکلن، نقاط نبض‌دار بدن است. اسپری‌کردن عطر و ادکلن روی نقاط نبض‌دار نه‌تنها باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود، بلکه پخش بوی بسیار بهتری نیز از آن خواهید داشت. گردن، مچ دست، روی سینه، داخل آرنج، پشت زانو و روی شکم، بهترین نقاط بدن برای اسپری‌کردن عطر به شمار می‌روند.

2- برای افزایش ماندگاری ادکلن پوست خود را کمی چرب کنید

شاید جالب باشد که بدانید ماندگاری عطر و ادکلن روی پوست چرب بسیار بیشتر از پوست خشک است. در حقیقت چربی و رطوبت پوست این افراد با ادکلن یا عطر مخلوط می‌شود و دوام آن را افزایش می‌دهد.

بنابراین اگر پوست خشکی دارید، خوب است قبل از استفاده از عطر یا ادکلن، کمی محل موردنظر را با انواع روغن بدون بو چرب کنید. البته دقت کنید که چربی زیاد نیز رایحه عطر را تغییر خواهد داد.

3-برای افزایش ماندگاری ادکلن بلافاصله پس از استحمام عطر و ادکلن را استفاده کنید

همان‌طور که به این موضوع اشاره کردیم، رطوبت کم پوست‌های خشک باعث می‌شود تا ماندگاری عطر پایین بیاید؛ بنابراین بهتر است قبل از مصرف، پوستتان را با استفاده از لوسیون‌های مرطوب‌کننده کمی مرطوب کنید. همین موضوع باعث شده که معمولاً توصیه می‌شود عطر را بلافاصله پس از استحمام استفاده کنید.

4-برای افزایش ماندگاری ادکلن از رایحه‌های مختلف در فصل‌های مناسب خود استفاده کنید

آیا به این موضوع تاکنون دقت کرده‌اید که شرکت‌های تولیدکننده عطر، عطرها را برای مصرف در فصول مختلف دسته‌بندی می‌کنند؟ شاید بدانید که معمولاً عطرهای گرم و تند برای فصول سرد سال مناسب بوده و عطرهای خنک و ملایم مناسب فصول گرم سال هستند. این موضوع به دلیل تأثیر آب‌وهوا بر ماندگاری عطر است.

5- برای افزایش ماندگاری ادکلن به غلظت عطر توجه کنید

غلظت بالای عطر برخلاف اینکه روی پخش بو اثر منفی دارد، ماندگاری عطر را بالا می‌برد. خوب است بدانید به دلیل اینکه ادکلن‌ها کمترین غلظت ماده معطر را دارند، ماندگاری بسیار پایین‌تری نسبت به عطر خواهند داشت.

6- شیشه عطر یا ادکلن را در جای خشک و به‌دوراز نور خورشید نگه دارید

روش نگهداری از عطر و ادکلن نیز در ماندگاری رایحه آن تأثیر بسزایی دارد. درواقع اسانس موجود در عطر و ادکلن در صورت نگهداری نامناسب، فاسد می‌شود. نور مستقیم خورشید و یا گرمای خیلی زیاد، ماده معطر عطر را فاسد خواهد کرد و بنابراین شما رایحه اصلی و دلپذیر عطرتان را از دست خواهید داد.

7- برای افزایش ماندگاری ادکلن بطری عطر و ادکلن را تکان ندهید

بهتر است بدانید پس از هر بار اسپری‌کردن عطر یا ادکلن، مقدار معینی از اکسیژن وارد بطری می‌شود. ترکیب‌شدن اکسیژن با محتویات داخل شیشه عطر می‌تواند باعث بی‌کیفیت شدن اسانس معطر شود.

8- لباس‌ها را به روش درست خوشبو کنید

در حقیقت معمولاً توصیه می‌شود که عطر را روی لباستان اسپری نکنید؛ چراکه به‌مرور باعث تغییر رایحه عطر و بد بو شدن آن خواهد شد. اما اگر دوست دارید حتماً لباس‌هایتان معطر باشند، ابتدا لباس را به‌خوبی بشویید تا عاری از بوی عرق و آلودگی شود.

پس از آن، هنگام اتوکشیدن لباس، کمی عطر را به همراه آب در مخزن اتو ریخته تا به‌صورت بخار به لباس برسد و جذب تاروپود آن شود. همچنین می‌توانید محیط کمد لباستان را با چند اسپری از عطر و ادکلن معطر کنید و سپس در کمد را ببندید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد