اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادعای بلینکن: ایران به توسعه مواد شکافت پذیر هسته‌ای ادامه می‌دهد

وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه سیاست‌های دوگانه واشنگتن علیه تهران بار دیگر ادعا‌هایی را علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش سایت طلا ، آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش بدون اشاره به نقش مخرّب آمریکا در یمن و کمک‌های همه جانبه تسلیحاتی به کشور‌های متجاوز به این کشور فقیر عربی ادعا کرد: ما و متحدانمان از طریق تحریم و تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن، در حال مقابله با تهران هستیم.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه نیز به وقت محلی در نشست استماع مجلس سنای این کشور در جمع قانونگزاران در عین حال افزود که اکنون برجام در دستور کار ایالات متحده آمریکا قرار ندارد.

وزیر خارجه دولت بایدن با تکرار ادعا‌ها درباره مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا درباره بازگشت به برجام گفت: درعمل، برجام در حال حاضر روی میز نیست.

وی مدعی شد: دلیل آن تا حدی زیادی این است که وقتی داشتیم با حسن نیت تلاش می‌کردیم که ببینیم آیا می‌توانیم به پایبندی دوجانبه به برجام برسیم، ایرانی‌ها پیشنهادی را که روی میز بود را رد کردند و آن‌ها جدیت نشان نداده‌اند.

بلینکن در عین حال گفت: همچنان معتقدیم که دیپلماسی برای رسیدن به نتایج عملی هنوز موثرین روش است، اما این همکاری هر دو طرف را می‌خواهد و ایرانی‌ها جدیت و هدف نشان نداده‌اند.

ساعاتی پیش نیز ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد که ایران می‌تواند در کمتر از۲ هفته مواد شکافت پذیر برای ساخت بمب اتمی تولید کند.

میلی پنجشنبه در جلسه استماعی در مجلس نمایندگان آمریکا ادعا کرد: ایران می‌تواند در مدت کمتر از دو هفته مواد شکافت پذیر برای ساخت یک بمب هسته‌ای تولید کند و تنها چند ماه برای ساخت یک بمب اتمی واقعی زمان نیاز دارد.

وی افزود:، اما ایالات متحده، همچون یک سیاست، متعهد است که ایران یک سلاح هسته‌ای وارد عرصه نخواهد کرد.

اظهارات این مقامات آمریکایی درحالی مطرح می‌شود که ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هفتم اسفند در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس اعلام کرد که ایران تصمیمی برای برنامه تسلیحاتی هسته‌ای ندارد.

وی در پاسخ به پرسش این شبکه درباره اینکه آیا ایران تصمیمی برای ساخت سلاح هسته‌ای دارد؟ گفت: تا جایی که می‌دانیم، اعتقادی نداریم که رهبران تهران تصمیمی برای از سرگیری برنامه تسلیحاتی که در پایان سال ۲۰۰۳ تعلیق کرده بودند، گرفته باشند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد