اونس طلا2320.83
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

وزیر خارجه آمریکا نگران قدرت پهپادی ایران است

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تحریم اخیر این کشور علیه تهران، درباره قدرت پهپادی ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سایت طلا،آنتونی بلینکن ضمن اشاره به اعمال تحریم‌های جدید علیه هفت شخص و نهاد مرتبط با صنایع پهپادی و نظامی ایران، مدعی شد که پهپاد‌های ایرانی منطقه غرب آسیا را بی‌ثبات می‌کنند.

وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیتر خود با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، نوشت: «پهپاد‌های ایرانی منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند. امروز ما هفت نهاد و شخص را که [صنایع] پهپادی ایران و دیگر برنامه‌های تسلیحاتی آن را حمایت می‌کنند، تحریم کردیم.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر سه‌شنبه اعلام کرد اسامی سه فرد و چار نهاد را در فهرست تحریم‌های مربوط به ایران قرار داده است.دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد با هماهنگی اداره تحقیقات فدرال چهار نهاد و سه فرد را در ایران و ترکیه به دلیل مشارکت در تهیه تجهیزات تحریم کرد. از جمله این تجهیزات موتور‌های اروپایی هواپیما‌های بدون سرنشین در حمایت از پهپاد‌ها و برنامه‌های تسلیحاتی ایران است.

آمریکا و غرب از توانایی ایران در حوزه پهپاد‌ها نگران بوده و ایران را به دلیل آنچه همکاری با روسیه در این حوزه می‌خوانند مورد تحریم قرار می‌دهند. اما مقامات ایران و روسیه بار‌ها گفته‌اند که پهپاد‌های ایران برای استفاده در جنگ اوکراین استفاده نمی‌شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد