اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

zk sync اتریوم چیست؟

با پیدایش بلاک چین‌ها مبحث جدیدی برای متخصصان باز شد که انتهای آن نامعلوم است.

با پیدایش بلاک چین‌ها مبحث جدیدی برای متخصصان باز شد که انتهای آن نامعلوم است. یکی از مشکلات این شبکه‌ها مقیاس‌پذیری آن‌ها بوده و افراد متخصص راهکارهای مختلفی را برای حل این مسئله پیشنهاد داده‌اند. در حال حاضر مقیاس پذیری بزرگ‌ترین شبکه بلاک چین را نمی‌توان با سیستم‌های متمرکزی نظیر ویزا مقایسه کرد.

اگر به این بازار علاقه‌مند هستید و می‌خواهید به کسب درآمد برسید، لازم است اطلاعات کاملی از ارزها و شبکه‌های آن‌ها در دست داشته باشید. اتریوم که عنوان برترین آلت کوین بازار را یدک می‌کشد، پیشگام در تحول بلاک چین خود است. ما در این مطلب می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که zk sync اتریوم چیست؟ تا اطلاعات شما را کامل‌تر کنیم.

معرفی zk sync اتریوم

زد کی سینک همان لایه دومی است که از تکنولوژی رول آپ استفاده می‌کند تا مقیاس پذیری شبکه اتریوم را بهبود بخشد. منظور از فناوری رول آپ این است که تعداد زیادی از داده‌ها در لایه اول جمع‌آوری می‌شوند و به عنوان یک تراکنش شناخته می‌شوند که این تراکنش برای اعتبار سنجی به zk sync فرستاده می‌شود.

لایه دوم در موازات لایه اول امر پردازش را انجام می‌دهند که همین مسئله باعث می‌شود تا بار ترافیک شبکه به حد بالایی کاهش یابد. نکته قابل توجه این است که هزینه پردازش تراکنش‌ها تا حد زیادی کاسته می‌شود که برای بسیاری از کاربران جذاب خواهد بود.

بهتر است بدانید که منظور از zk همان Zero Knowledge است که به سیستم‌های اثبات دانش صفر اشاره دارد. این سیستم‌ها از امنیت رمزگذاری خاصی تبعیت می‌کنند که در آن‌ها نیازی به ارائه اثبات اعتبار تراکنش نیست.

شاید بحث در مورد مبانی فنی دانش صفر برای بسیاری از افراد مبهم باشد، به همین دلیل بهتر است در کلیات آن کمی بحث کنیم. به نظر بسیاری از افراد بهره‌گیری از zk sync اتریوم راه‌حل مناسبی برای حفظ حریم خصوصی در بلاک چین و همچنین بهبود مقیاس‌پذیری محسوب می‌شود.

کارمزد zk sync اتریوم

یکی از پارامترهای جذابی که در مقایسه لایه‌های اول و دوم اتریوم می‌توانید بررسی کنید، کارمزد آن‌ها است. این کارمزد را می‌توان هم در مبادله توکن و هم در ارسال اتر مورد بررسی قرار داد. اگر کارمزدهای شبکه‌هایی مثل لوپرینگ، بوبا، آپتیمیزم، آربیتروم وان و ... را بررسی کنید به نتایج شگفت‌انگیزی می‌رسید.

در ارسال اتر لوپرینگ با کارمزد 0.04 دلار کمترین مقدار را به خود اختصاص داده است و پس از آن زد کی سینک با 0.06 دلار در رتبه دوم قرار دارد. کارمزدهای دیگر شبکه‌ها 0.19، 0.21، 0.25، 0.30، 1.12 و ... است که برتری پروژه‌های لایه دوم را نشان می‌دهد.

در مبادله توکن zk sync با 0.16 دلار کمترین کارمزد را دارد و پس از آن آپیتیمیزم با 0.32 دلار در رتبه بعدی قرار گرفته است. لوپرینگ در مبادله توکن با 0.39 دلار فاصله زیادی با زد کی دارد و این ایده‌آل بودن این پروژه را نشان می‌دهد.

ایردراپ zk sync

این پروژه هنوز ارز بومی خود را معرفی نکرده و به احتمال زیاد ارز بومی آن با راه‌اندازی شبکه اصلی کار خود را آغاز کند. جالب است بدانید که این پروژه توسط شرکت Matter Labs مدیریت می‌شود که افراد مطرحی مانند الکس گلوچوفسکی سکان‌داری آن را بر عهده دارد.

این شرکت با جذب سرمایه بیش از 485 میلیون دلار توانسته اعتماد سرمایه‌گذاران زیادی را جلب کند. با توجه به این جذب سرمایه نظر شما در مورد ایردراپ این پروژه چیست؟ به نظر می‌رسد می‌توان انتظار ایردراپ فوق‌العاده باارزشی از این پروژه داشت.

افراد زیادی برای کسب شانس بیشتر در ایردراپ زد کی سینک در نسخه اول آن و همچنین نسخه آزمایشی دوم فعالیت می‌کنند. شما نیز قدر این موقعیت باارزش را بدانید و برای استفاده از آن کارهای مقدماتی را از همین حالا انجام دهید.

معایب پروژه زد کی سینک

همیشه پروژه‌های بزرگ با انتقادهایی همراه است که نقاط ضعفشان را به آن‌ها نشان می‌دهند. در این پروژه بیش از موارد دیگر بر عدم تمرکززدایی آن انتقاد شده که تیم بنیاد این وعده را داده که در برنامه‌های آینده این مشکل به‌طور کامل برطرف خواهد شد.

از دیگر معایب این پروژه zk sync می‌توان به سازگار بودن اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز با zk است که تمام تلاش مسئولین بر سازگاری پروژه با EVM بوده که با رسیدن به آن، این مورد نیز رفع خواهد شد. کند بودن انتقالات مورد دیگری است که باید به تیم پروژه فرصت داد تا در نسخه دوم اصلی تمام این موارد را برطرف کنند.

آیا قیمت اتریوم افزایش خواهد یافت؟

یکی از محبوب‌ترین آلت کوین‌های بازار سرمایه، اتریوم است که روزبه‌روز پیشرفت می‌کند و جذاب‌تر می‌شود. به نظر می‌رسد که کوچ کردن این ارز به مکانیسم اثبات سهام و پروژه‌های ارزشمندی که در سال‌های اخیر تعریف کرده، با برنامه و برای یک پیشرفت معقول است.

در چند هفته اخیر ارز ETH توانسته رشد مناسبی نسبت به سایر ارزها داشته باشد و شاید شروع راه جدیدی را استارت می‌زند. به نظر می‌رسد با تکمیل پروژه zk sync می‌توان انتظار داشت که قیمت اتریوم صعود قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند. با تحلیل و بررسی تلاش کنید تا بهترین تصمیم را برای آینده بگیرید و از جمله افرادی شوید که در این بازار سود کلانی به جیب می‌زنند.

خرید اتریوم

در خریدوفروش ارزهای دیجیتال یکی از مسائل مهم آسودگی خیال از فضایی است که کاربران ارزها را در آن نگه می‌دارند. متاسفانه در سال‌های اخیر صرافی‌های خارجی از اعتماد کاربران ایرانی سوء استفاده کردند و حساب‌های آن‌ها را مسدود نمودند.

خوشبختانه این روزها در داخل کشور به همت دانشجویان و اساتید این امکان برای همه افراد علاقه‌مند فراهم شده تا بتوانند در صرافی داخلی فعالیت کنند. والکس یکی از این صرافی‌ها است که توانسته ابزارهای مدرنی نظیر تنظیم هشدار قیمت، حد ضرر و سود، ابزارهای تحلیل و ... را در اختیار ایرانیان قرار دهد.

برای خرید اتریوم و همچنین اطلاع از نوسان قیمت‌ها می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

جمع بندی

برای حل مشکل مقیاس‌پذیری شبکه‌های بلاک چین راهکارهای زیادی پیشنهاد شده که یکی از جذاب‌ترین راهکارها پروژه زد کی سینک اتریوم است. شما در این مطلب با zk sync آشنا شدید و اطلاعات جامعی از آن را کسب کردید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد