اونس طلا2393.37
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

مراحل فروش طرح بزرگترین پیش فروش خودرو اعلام شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت جزئیات طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی را مشخص کرد. در ادامه شاهد مراحل طرح فروش ماشین های تولید داخل باشید.

به گزارش سایت طلا، وزارت صنعت، معدن و تجارت جزئیات طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی را مشخص کرد. در ادامه شاهد مراحل طرح فروش ماشین های تولید داخل باشید.

وزارت صنعت، معدن و تجارت یا به‌اختصار صمت به‌تازگی رسماً جزئیات طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر اساس فرآیند نوبت‌دهی را تشریح کرده است. بنا به اعلام این وزارت، این طرح روی هم رفته سه مرحله را در بر می‌گیرد. در مرحله اول، متقاضیان باید برای لیست نوبت‌دهی پیش ثبت نام کنند تا در مرحله دوم برای هر محصول مشخص، نوبت‌دهی صورت بگیرد و زمان‌بندی اعلام شود. نهایتاً در مرحله سوم ثبت نام متقاضیان با توجه به فراخوان خودروساز قطعی می‌شود. در ادامه می‌توانید جزئیات بیشتر طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی را مطالعه کنید.

۱. پیش‌ثبت‌نام متقاضیان برای قرارگیری در فهرست نوبت‌دهی

متقاضیان خرید اتومبیل‌های داخلی در وهله اول باید وجه مورد نیاز را از طریق حساب وکالتی خود به‌نفع سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه بدهند. طی اولین مرحله طرح، متقاضیان واجد شرایط که تدارکات حساب وکالتی را انجام داده‌اند، می‌توانند نام‌نویسی کنند تا در لیست نوبت‌دهی یا حق تقدم برای خرید اتومبیل‌های داخلی بر اساس لیست انتظار قرار بگیرند.

از روز شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان ساعت اداری در روز سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ به‌عنوان مهلت وکالتی کردن حساب شخصی افراد به‌نفع سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود کردن وجه اعتبار مورد نیاز در این حساب تعیین شده است. لیست اشخاص واجد شرایط برای پیش ثبت نام در این طرح تا آغاز فرایند ثبت نام اولیه بر اساس اطلاعات دریافتی از بانک‌ها آماده می‌شود. خود ثبت نام اولیه جهت قرارگیری در لیست نوبت‌دهی هم برای اشخاص واجد شرایط از جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ امکان‌پذیر خواهد شد.

متقاضیان برای ثبت نام در لیست نوبت‌دهی طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی باید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را از طریق حساب وکالتی خود ارائه بدهند. هدف از الزام وجود این مبلغ در حساب وکالتی متقاضیان، کسب اطمینان از مشتریان واقعی است. تمامی متقاضیان از جمله متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده و جوانی هم ملزم به ارائه این مبلغ در حساب وکالتی خود خواهند بود. ضمناً از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص تا انتهای فروردین، امکان برداشت مبلغ معین را نخواهند داشت.

در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی امکان انصراف از حساب وکالتی وجود دارد، اما متقاضی در صورت برداشت وجه از حساب وکالتی، خود به خود از لیست انتظار کنار گذاشته می‌شود. فقط ثبت نام برای یک خودرو ممکن است و افرادی که قبلاً برای لیست نوبت‌دهی خودروهای وارداتی نام خود را ثبت کرده‌اند، قادر به ثبت نام نخواهند بود.

با این حال، متقاضیان با ثبت نام اولیه حقی برای دریافت خودرو کسب نمی‌کنند. این اتفاق زمانی می‌افتد که در مرحله سوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، خودروساز ثبت نام متقاضی را قطعی کند. گذشته از شرایط وجه مورد نیاز در حساب وکالتی، عدم برخورداری از سایر شرایط طی پروسه ثبت نام تا نهایی‌سازی، لغو ثبت نام را به‌دنبال خواهد داشت.

۲. نوبت‌دهی و اعلام زمان‌بندی برای هر خودرو

با تکمیل مرحله اول طرح، زمان تحویل خودروها با توجه به برنامه تولید شرکت‌های خودروسازی داخلی و لیست انتظار در فروردین آینده مشخص خواهد شد. متقاضیان با مراجعه به وب‌سایت این طرح می‌توانند از زمان تحویل خودروی مورد نظر خود اطلاع پیدا کنند.

در این مرحله هم با قرارگیری متقاضی در لیست انتظار مبتنی بر زمان‌بندی معین، خودروساز همچنان موظف به تحویل خودرو نخواهد بود؛ تا گذشت مرحله سوم و انعقاد قرارداد بین خودروساز و متقاضی. در ضمن، در مرجله دوم با تعیین زمان تحویل خودرو، متقاضیان امکان برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی خود را پیدا خواهند کرد.

۳. قطعی‌شدن ثبت نام متقاضیان با فراخوان خودروسازان

طی مرحله سوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، خودروسازان حاضر در طرح بر پایه لیست اولویت‌بندی ملزم به اعلام فراخوان، قطعی‌کردن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر اساس قیمت روز خودرو می‌شوند. لازم به ذکر است که اگر طی فرایند فراخوان مشتری، تحویل و ثبت نام قطعی از خرید خودرو از خودروسازان داخلی توسط متقاضی اطلاع کسب شود، ثبت نام لغو خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد