اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اطلاعیه پلیس درباره چهارشنبه سوری؛ بازداشتی‌ها تا ۱۵ فروردین در بازداشت می‌مانند

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای در خصوص شب چهارشنبه آخر سال تاکید کرد: پلیس در عین حال که با شادی و شادمانی اجتماعی مخالف نیست اما وظیفه ذاتی اش است تا در صورت برهم خوردن نظم و آرامش عمومی وارد میدان شود.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای در خصوص شب چهارشنبه آخر سال تاکید کرد: پلیس در عین حال که با شادی و شادمانی اجتماعی مخالف نیست اما وظیفه ذاتی اش است تا در صورت برهم خوردن نظم و آرامش عمومی وارد میدان شود.

به گزارش سایت طلا ، متن اطلاعیه پلیس برای چهارشنبه سوری در پی می آید:

«شادی و نشاط، نعمتی هایی هستند که پروردگار عالم در وجود انسان ها نهاده تا در کنار دیگر احساسات، بتوانند تعادل درونی، روحی و روانی خود را حفظ و در مسیر تعالی گام بردارند و به واسطه غالب شدن یک حس به سمت نابودی و فنا نروند. اما بروز و ظهور این احساسات در یک جامعه متمدن همواره باید در چارچوب های اجتماعی تعیین شده باشد تا باعث آزار سایرین نشود و آرامش افراد را بر هم نزند چراکه همه افراد حق زندگی در بستر امنیت و آرامش را دارند.

انسان ها به عنوان موجوداتی اجتماعی به دنبال فرصت هایی برای گردهم آمدن هستند تا احساسات خود را به اشتراک بگذارند و گذران لحظات حیات را برای خود و هم نوعانشان کامرواتر سازند، پرداختن به آیین ها و سنت ها یکی از این فرصت هاست و شب چهارشنبه آخر سال نیز یکی از این سنت ها برای استقبال از سال نو می باشد.

اما متأسفانه طی سال های اخیراجرای این سنت و آیین ایرانی دچار تغییرات زیانباری شده و در این شب، شاهد حوادث تکان دهنده و آسیب های اجتماعی ناشی از آنها بوده ایم که حاکی از آن است این احساس شادی و هیجان در افراد مدیریت نشده و تبعات منفی بسیاری را برجای گذاشته است.

پلیس در عین حال که با شادی و شادمانی اجتماعی مخالف نیست اما وظیفه ذاتی اش است تا در صورت برهم خوردن نظم و آرامش عمومی وارد میدان شود. فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن دعوت اقشار مختلف جامعه بر رعایت حقوق شهروندی به ویژه در شب چهارشنبه آخر سال، بر موارد ذیل تأکید داشته و از مردم عزیز درخواست دارد تا با توجه به این نکات، یاریگر پلیس بوده تا دست در دست یکدیگر نگذاریم در آستانه سال نو لحظاتی تلخ و سرنوشتی غمبار برای هموطنان عزیز رقم بخورد.

-به والدین عزیز توصیه می شود در این روزهای پایانی سال به ویژه شب چهارشنبه آخر سال فرزندان خود را تنها رها نکرده و مراقبشان باشند و خطرات ترقه و آتش بازی را برای آنها بازگو و عاقبت چنین رفتاری را گوشزد کنند.

-مردم عزیز به ویژه نوجوانان و جوانان با غیرت، رعایت حال آن دسته از افرادی که بیشتر در معرض خطر و آسیب هستند از جمله کودکان، زنان باردار و کهنسالان را در نظر داشته باشند.

- پلیس در این روزها تمام تلاش و همت خود را به کار بسته تا از ورود و عرضه مواد محترقه غیرمجاز و آتش زا جلوگیری و با توزیع کنندگان آن برخورد قانونی نماید و در عین حال با حضور در معابر و تسهیل رفت و آمدها با برهم زنندگان نظم و امنیت نیز همچون گذشته برخورد قانونی و قاطعانه خواهد داشت.

-آن عده از افرادی که در شب چهارشنبه آخر سال اقدام به سلب آسایش عمومی و برهم زدن نظم جامعه نمایند، تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در بازداشت خواهند بود و خودروی رانندگان متخلف نیز تا همین تاریخ توقیف می گردد.

-هموطنان عزیز در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

در انتها یادآور می شود، تلاش پلیس زمانی حداکثر ثمربخشی را خواهد داشت که مردم خود را در تأمین آرامش جامعه سهیم دانسته و قانون را همواره نصب العین قرار دهند.

به امید روزهایی سرشار از شادمانی و نشاط و به دور از حادثه برای ملت عزیز ایران اسلامی. ان شاءالله.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد