اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش فرانسه به توافق ایران- عربستان

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای از توافق میان ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک ظرف ۲ ماه آینده، استقبال کرد.

به گزارش سایت طلا از خبرگزاری فرانسه، آن کلر لوژاندر (Anne-Claire Legendre) سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به بیانیه مشترک تهران- ریاض مبنی بر از سرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌ها در حداکثر دو ماه آینده، گفت: پاریس موافق هرگونه ابتکاری است که بتواند تاثیر محسوسی بر کاهش تنش و تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای بگذارد.

وزارت خارجه فرانسه همچنین در این بیانیه ایران را به صرف‌نظر کردن از آنچه "هرگونه اقدام بی‌ثبات‌کننده" خواند، فراخوانده است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین اعلام کرد که دیروز (جمعه) فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در دیدار با کاترین کولونا همتای فرانسوی خود در پاریس وی را در جریان این توافق قرار داده بود.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای اعلام کرده بود که دیپلمات‌های دو کشور در این دیدار روابط و راههای گسترش بیشتر آن را بررسی کردند. آنها همچنین در زمینه راه های همکاری فرانسه و عربستان برای تضمین صلح و امنیت بین المللی مذاکره کردند.

به‌دنبال سفر بهمن ماه آیت الله سید ابراهیم رئیسی به پکن، امیر دریابان علی شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفند با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به‌منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران - ریاض با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد.

دیروز (جمعه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ ) در بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن که به امضای شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، مساعد بن‌محمد العیبان وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و وانگ ئی عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید، عنوان شد که در پاسخ به ابتکار شایسته شی جین‌پینگ رئیس جمهوری خلق چین در حمایت از گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان، بر اساس اصل حسن هم‌جواری و با توجه به توافق ایشان با سران دو کشور در میزبانی و حمایت از انجام گفتگو بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی و همچنین تمایل دو کشور به حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی بر اساس پیوندهای برادرانه و با تأکید بر پایبندی دو کشور به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد و منشور سازمان همکاری اسلامی و اصول و رویه‌های بین‌المللی، هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران به ریاست امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و پادشاهی عربستان سعودی به ریاست مساعد بن محمد العیبان وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با ۶ تا ۱۰ مارس ۲۰۲۳ میلادی در پکن با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد