اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط قیمت طلا به پایین‌ترین حد خود

بازدهی هفتگی طلا نیز به نزدیکی منفی 1.5 درصد رسیده است، تا در آستانه ثبت چهارمین هفته نزولی متوالی قرار بگیرد.

قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، در حالی که بازار برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه‌های آتی آماده می‌شود، به پایین‌ترین حد خود در هشت هفته اخیر سقوط کرد.

بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا به‌دنبال بالا رفتن احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور در ماه‌های آینده باعث کاهش قیمت طلا شده‌است.

تورم ایالات‌متحده در حالی شتاب گرفت که هزینه‌های مصرف کننده به میزان ۱.۸ درصد در ژانویه افزایش یافت و این انتظارات را تقویت کرد که فدرال رزرو همچنان تندرو باقی بماند.

بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار با 13 دلار کاهش به 1812دلار رسید.

با توجه به داده های بهتر از انتظار برای اقتصاد آمریکا گمانه زنی ها درباره ادامه روند صعودی نرخ بهره توسط فدرال رزرو شدت گرفته است. طلا نیز که به شدت به نرخ بهره حساس است، به همین دلیل وارد روند نزولی شده است. در روز جمعه قیمت طلا در تا مرز 1810 دلاری نیز پایین رفت تا این فلز ارزشمند در آستانه از دست دادن یک مرز روانی مهم دیگر نیز قرار بگیرد.

شاخص دلار با فشار بر طلا، به اوج هفت هفته‌ای رسید، در حالی که بازدهی معیار نیز در مسیر پنجمین افزایش هفتگی خود قرار داشت.

مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اظهار کرد که انتظار می‌رود فعالیت‌های تولیدی افزایش یابد و احتمالاً شواهد بیشتری مبنی بر عدم تضعیف‌ اقتصاد به دست خواهید آورد که در تئوری باید نگرانی‌های تورمی بیشتری را افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران به دنبال آمارهای قوی اقتصادی از انتظارات کاهش عمیق نرخ بهره در سال جاری عقب‌نشینی کرده‌اند و انتظار دارند که نرخ بهره آمریکا در ماه جولای به ۵.۳۵ درصد برسد و تا پایان سال بالای پنج درصد باقی بماند. افزایش نرخ بهره جذابیت طلا را کمرنگ می‌کند زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را افزایش می‌دهد.

قیمت نقره امروز با 2.34 درصد کاهش به 20 دلار و 94 سنت رسید و پلاتین با 4.01 درصد کاهش 913 دلار و 3 سنت معامله می‌شود.

با احتساب این قیمت ها بازدهی هفتگی طلا نیز به نزدیکی منفی 1.5 درصد رسیده است، تا در آستانه ثبت چهارمین هفته نزولی متوالی قرار بگیرد. از ابتدای ماه فوریه تاکنون قیمت طلا نزدیک به 6 درصد کاهش یافته است. داده های اقتصادی آمریکا فعلا به ضرر طلا منتشر می شوند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد