اونس طلا2337.71
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

چرا سرمایه‌گذاری در صندوق طلا، از خرید فیزیکی سکه بهتر است؟

صندوق‌های طلای بورسی به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که به جای خرید و نگهداری فیزیکی طلا و تحمل هزینه‌های حمل و نقل، نگهداری، مسائل امنیتی و خسارت‌های احتمالی آن، اوراق این صندوق‌ها را به صورت آنلاین خرید و فروش کنند.

به گزارش سایت طلا، صندوق‌های طلای بورسی به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که به جای خرید و نگهداری فیزیکی طلا و تحمل هزینه‌های حمل و نقل، نگهداری، مسائل امنیتی و خسارت‌های احتمالی آن، اوراق این صندوق‌ها را به صورت آنلاین خرید و فروش کنند.

یکی از روش‌های بهره‌مندی همزمان از چند بازار برای علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بورس و استفاده از نوسانات بازار طلا صندوق‌های طلای بورسی است. صندوق طلا (Gold Funds) نوعی از صندوق‌های سرمایه گذاری کالایی قابل معامله در بورس است که سرمایه‌های سرمایه‌گذارانش را در گواهی سپرده سکه طلا (حداقل ۷۰ درصد) و اوراق مبتنی بر سکه طلا (حداکثر ۲۰٪) سرمایه‌گذاری می‌کند.

بازار طلایی که با توجه به چرخه اقتصادی جهان پر نوسان بوده و بر اساس آخرین بررسی‌ها قیمت هر اونس طلای جهانی روز گذشته با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۸۲۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

در خصوص صندوق‌های طلای بورسی آقای خشایار دادمنش کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: صندوق‌های طلا این امکان را به افراد می‌دهند که با حداقل سرمایه حدود ۵۰۰ هزار تومانی بتوانند وارد فرآیند سرمایه‌گذاری شوند.

لازم به ذکر است تحلیل تصویر زیر، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش هیچ یک از صندوق‌ها محسوب نمی‌شود.

آمار صندوق های طلا

اما میزان شفافیت این صندوق‌ها چگونه است؟ در این خصوص یکی دیگر از کارشناسان حوزه بورس کالا آقای مهدی بیات‌منش گفت: در این صندوق‌ها شفافیت در معاملات (قیمت خرید و فروش) وجود دارد و سرمایه‌گذاران هر لحظه می‌توانند بر روی تابلو قیمت‌های واحدهای خود را چک کنند؛ نکته دیگر اینکه با فعالیت این صندوق‌ها کشف قیمت سکه طلا به نحو مطلوب نشان داده می‌شود.

علاوه بر شفافیت ذکر شده صندوق‌های طلا مزیت‌های دیگری همچون امنیت را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه دارند که آقای خشایار دادامنش کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این موارد می‌گوید: صندوق کالایی قابل معامله (ETC) به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که به جای خرید و نگهداری فیزیکی کالای مورد نظر و تحمل هزینه‌های حمل و نقل، نگهداری و مسائل امنیتی مربوط و خسارت‌های احتمالی آن، اوراق این صندوق‌ها را خریداری کنند و افراد از خطرات احتمالی در امان باشند.

معافیت مالیاتی از مزایای خرید واحدهای صندوق طلا

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: یکی دیگر از مزیت‌های خرید این صندوق‌ها نسبت به خرید مستقیم از بازار، قابلیت معامله راحت‌تر آن‌ها است. برای فروش سکه باید به صرافی رفت و اقدامات لازم را انجام داد، در صورتی که واحد صندوق در کد بورسی افراد است و تمام فرآیند به صورت آنلاین صورت می‌گیرد. در کل افراد متحمل هرینه‌های نگهداری سنگین صندوق‌های امانات نسیتند و همزمان می‌توانند از سود نوسان قیمت طلا و سکه بهرمند شوند.

به گفته دادمنش، نکته دیگر این است که این صندوق ها معاف از مالیات بوده و فرصت مطلوب‌تری برای سهامداران محسوب می‌شود.

صندوق های طلا بورسی دارای بازارگردان هستند

علاوه بر موارد مطرح شده آقای ناصرپور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس نیز پیش از این در خصوص نقدشوندگی این صندوق‌ها گفته بود؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا، دارای رکن بازارگردان بوده و بازارگردان صندوق با ساز و کار شفاف و قانونی، نقدشوندگی و کشف قیمت صحیح واحدهای صندوق را موجب می‌شود.

به گفته کارشناسان مقایسه بازده صندوق‌های طلای بورسی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد زمانی که قیمت طلا و یا دلار در بازار کاهشی می‌شود سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها به نسبت خریداران سکه و طلای فیزیکی به دلیل این که دارای مدیر سرمایه‌گذاری هستند زیان کمتری را متحمل می شوند.

لازم به ذکر است کارشناسان همواره تاکید می‌کنند ورود به بازار سرمایه نیازمند دانش و اطلاعات کافی و دقیق است لذا افراد باید از ورود هیجانی به این بازار و بخش‌های آن تنها به سبب بازده‌های مناسب به جد خودداری کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد