اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتیاط معامله گران در بازار طلا

اگر روند کاهش تورم در ایالات متحده نشانه‌هایی از کند شدن را حتی به طور موقتی داشته باشد، احتمال در مورد سیاست تندروی فدرال رزرو می‌تواند طلا را تضعیف کند در حالی که ممکن است دلار حمایت بیشتری پیدا کند.

به گزارش سایت طلا،روز گذشته قیمت طلا به کف یک ماهه اخیر رسید. برخی تحلیل‌گران بر این باورند که این رویداد به این دلیل است که معامله‌گران در انتظار دریافت اطلاعات بیشتر درباره اقتصاد آمریکا با توجه به انتشار داده‌های کلیدی تورم در هفته جاری هستند، همین امر نیز باعث احتیاط در بازار طلا شده است.

قیمت طلا امروز با عقب‌نشینی دلار با نوسان جزئی همراه شد و سرمایه‌گذاران برای سنجش تاثیر آن بر مسیر سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو منتظر داده‌های تورم آمریکا هستند.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش به 1860 دلار رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و باعث شد که طلای با قیمت دلار برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، ارزان‌تر شود. انتظار می‌رود که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات‌متحده امروز(سه‌شنبه) نشان دهد که شاخص قیمت مصرف‌کننده ۰.۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو روز دوشنبه گفت: فدرال رزرو باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد تا نرخ بهره را به سطحی بالا برساند که تورم را به نرخ هدف بانک مرکزی بازگرداند. افزایش نرخ‌ها جذابیت شمش را کمرنگ می‌کند زیرا هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بازارهای پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو، از محدوده فعلی ۴.۵ درصد تا ۴.۷۵ درصد به ۵.۱۹۵ درصد در ماه جولای برسد.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) روز دوشنبه با توجه به اجتناب اقتصاد ایالات‌متحده از رکود و بازگشایی چین گفت که بازارهای مالی دلایل خوبی برای خوش‌بین بودن دارند.

اگر روند کاهش تورم در ایالات متحده نشانه‌هایی از کند شدن را حتی به طور موقتی داشته باشد، احتمال در مورد سیاست تندروی فدرال رزرو می‌تواند طلا را تضعیف کند در حالی که ممکن است دلار حمایت بیشتری پیدا کند.

سرمایه گذاران منتظر داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه ژانویه هستند که در اواخر روز منتشر می‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد