اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

السودانی: به‌زودی میزبان مذاکرات ایران و عربستان خواهیم بود

السودانی تاکید کرد بغداد به ایفای نقش خود در میزبانی گفتگو‌های عربستان و ایران ادامه می‌دهد و به زودی نشستی برگزار می‌شود.

به گزارش سایت طلا ، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در مصاحبه‌ای با «غسان شربل» روزنامه نگار لبنانی که امروز پنجشنبه توسط روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» منتشر شد گفت که عراق و عربستان قادر به ایجاد یک محور منطقه‌ای هستند که زمینه ساز ثبات در منطقه و جهان باشد.

نخست وزیر عراق اعلام کرد بغداد به نقش خود به عنوان میانجی میان تهران و ریاض ادامه می‌دهد و زودی نشستی میان ایران و عربستان در بغداد برگزار خواهد شد.

السودانی گفت: با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان بر نقشه راه توسعه روابط دوجانبه توافق کردم. این اقدام با دیدار‌های وزیران آغاز می‌شود، سپس شورای هماهنگی عربستان و عراق برای اجرای طرح‌ها در یک دوره ۳ ساله تشکیل جلسه می‌دهد.

نخست وزیر عراق درباره تشکیل دولتش تاکید کدر هیچ گونه دخالتی از سوی ایران و آمریکا در تشکیل دولت ۱۰۰ روزه او وجود ندارد و دولت عراق با تصمیم صد در صدی عراق تشکیل شد و تحت هیچ گونه نفوذ و دخالت مستقیم یا غیرمستقیم نبود.

او در ادامه افزود: ما نمی‌خواهیم عراق عرصه‌ای برای تسویه حساب‌ها باشد و در هیچ محوری در مقابل دیگران قرار نداریم. السودانی همچنین بر لزوم فعال سازی چارچوب توافق استراتژیک میان واشنگتن و بغداد تاکید کرد.

او گفت: در حال انجام اصلاحات اداری و امنیتی، مبارزه با فساد و بازیابی وجوه غارت شده هستیم و افزود: تاکنون ۸۰ میلیون دلار از اموال مسروقه بازگردانده شده و این روند ادامه دارد.

السودانی درباره موضوع سلاح‌های داخل عراق نیز اعلام کرد دولت این کشور تلاش برای اصلاحات امنیتی و رسیدگی به مشکل سلاح‌های کنترل نشده را از طریق کمیته‌ای به ریاست دولت آغاز کرده است. تمام احزاب سیاسی در دولت توافق کردند که مشکل سلاح‌های کنترل نشده را حل کنند. سلاح‌ها فقط در اختیار دستگاه‌های امنیتی تعیین شده توسط قانون خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد