اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آمریکا برخی معافیت‌های تحریمی هسته‌ای ایران را تمدید کرد

آمریکا مجموعه‌ای از معافیت‌های تحریمی در زمینه همکاری هسته‌ای تهران و مسکو را تمدید کرد.

به گزارش سایت طلا ، بر اساس اطلاعیه‌ای که به صورت غیرعلنی به کنگره آمریکا ارسال شده و پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» به آن دست یافته، دولت بایدن مجموعه ای از معافیت های تحریمی را تمدید کرد که به ایران و روسیه اجازه می دهد در زمینه فعالیت‌های هسته ای در سایت‌های ایران همکاری کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) سال جاری میلادی این معافیت ها را صادر کرده ولی کنگره آمریکا ۳ فوریه (۱۴ بهمن) از این موضوع آگاه شده است.

منابع ارشد کنگره گفتند که دولت بایدن در بحبوحه نگرانی‌های مجدد در مورد اتحاد نظامی ایران و روسیه تلاش می‌کند تا معافیت‌های تحریمی را زیر پوشش قرار دهد.

بر اساس این معافیت‌های برجامی همکاری هسته ای ایران و روسیه در مجتمع غنی سازی فردو کماکان از تحریم‌ها معاف خواهد بود.

روسیه نیز به دریافت اورانیوم غنی شده ایران ادامه خواهد داد. ایران بخشی از اورانیوم غنی شده خود را در ازای دریافت اورانیوم طبیعی که کمتر در پروژه‌های تسلیحاتی استفاده می‌شود به روسیه ارسال می‌کند.

همچنین ایران مجاز است تا مقدار محدودی اورانیوم غنی شده از روسیه خریداری کرده و در رآکتور تحقیقاتی تهران استفاده کند.

روسیه همچنین می تواند به کار در نیروگاه اتمی بوشهر ادامه دهد. با این حال، دولت بایدن این بار تصمیم گرفته که تحریم‌های خاصی را در مورد ساخت دو نیروگاه هسته‌ای جدید ایران توسط روسیه بازگرداند.

وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه کتبی خود به کنگره آورده است: کاهش معافیت از این طریق، منافع مهم منع اشاعه و ایمنی هسته ای آمریکا و جامعه بین المللی را برآورده می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد