اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سئول: بالون متعلق به کره شمالی را در آسمان خود مشاهده کردیم

ارتش کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد یک بالون متعلق به کره شمالی را بر فراز خاک خود ردیابی کرده است.

به گزارش سایت طلا ، وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بالون روز گذشته برای مدت کوتاهی وارد حریم هوایی کره جنوبی شده و در پاسخ به آن اقداماتی اتخاذ شده است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام ناشناس گزارش داد این شی چند ساعت بعد حریم هوایی کره جنوبی را ترک کرده و مقامات بر این باورند که شیء مذکور در واقع یک بالن هواشناسی بوده و برای فعالیت‌های جاسوسی در نظر گرفته نشده است.

این گزارش پس از آن منتشر شد که آمریکا یک بالون چینی را که بر فراز ایالت مونتانا شناسایی کرده بود، سرنگون کرد و تنش در روابط دو کشور افزایش یافت. آمریکا می‌گوید این بالون کاربرد جاسوسی داشته است در حالی که مقامات چین می‌گویند شی‌ء مذکور غیر نظامی است و کاربرد علمی دارد و به طور تصادفی وارد حریم هوایی آمریکا شده است.

گفتنی است در ماه‌های اخیر، تنش‌ها بین دو کره بالا گرفته است، به طوری که کره شمالی در سال گذشته به تعداد بی‌سابقه‌ای آزمایش موشکی انجام داد و از سوی دیگر کره جنوبی به همراه آمریکا و ژاپن چندین رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند. اواخر دسامبر، ۵ هاپیمای بدون سرنشین کره‌شمالی وارد حریم هوایی همسایه جنوبی خود شدند. یکی از آن‌ها مدت کوتاهی وارد منطقه پرواز ممنوع در اطراف دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی شد و ارتش سئول را بر آن داشت تا جت‌های جنگنده و هلیکوپتر‌ها را به پرواز درآورد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد