اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نیکی هیلی نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا اعلام می‌کند

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در دوران ترامپ، رسما مبارزات انتخاباتی خود را برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آغاز می‌کند.

به گزارش سایت طلا ، دو منبع آگاه روز چهارشنبه گفتند که نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری ترامپ، مبارزات انتخاباتی خود را برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در ماه جاری آغاز خواهد کرد و با رئیس سابق خود، دونالد ترامپ، رقابت خواهد کرد.

به گزارش رویترز، این اقدام او را به دومین کاندیدای جمهوری خواه معرفی شده تبدیل می‌کند.

کمپین هیلی روز چهارشنبه ایمیلی برای حامیان ارسال کرد و آن‌ها را به رویدادی در ۱۵ فوریه در چارلستون دعوت کرد. منابع گفتند که او در آنجا نامزدی خود را اعلام خواهد کرد.

انتظار می‌رود کارولینای جنوبی میزبان یکی از اولین انتخابات مقدماتی نامزد جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۴ باشد و نقش مهمی در انتخاب نامزد نهایی ایفا کند.

هیلی از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به‌عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در دوره ترامپ خدمت کرده است. در این مدت، آمریکا به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد.

یکی از دستیاران هیلی گفت که او تصمیم گرفته کمپین خود را آغاز کند تا بتواند توجه رای دهندگان را به خود جلب کند و رقابتی را که تاکنون تحت سلطه ترامپ و ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا بوده است، که هنوز اعلام نکرده است که نامزد خواهد شد یا نه، ایجاد کند.

بر اساس گفتگو‌های هفته‌های اخیر با بیش از دوازده مقام و استراتژیست حزب، بسیاری از حامیان مالی اصلی جمهوری خواه و مقامات منتخب در کارولینای جنوبی در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد انتخاب شدن ترامپ به دنبال جایگزین‌هایی برای ترامپ بوده‌اند.

چندین جمهوری خواه برجسته از جمله هیلی و تیم اسکات، سناتور آمریکایی تصمیم گرفتند از حضور در کمپین ترامپ در روز شنبه در کلمبیا که برای نشان دادن حمایت از او در این ایالت بود، صرفنظر کنند.

بر اساس گزارش‌های چند رسانه، ترامپ روز شنبه به خبرنگاران گفت که هیلی با او تماس گرفته و گفته است که قصد دارد نامزد شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد