اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برف برخی راه های کشور را مسدود کرد

رئیس پلیس راهبر فراجا از مسدود شدن برخی راه های کشور به علت بارش برف خبر داد و گفت: در برخی مسیرها از جمله جاده چالوس برف زیادی باریده است.

به گزارش سایت طلا،سردار حسن مؤمنی، رئیس پلیس راهبر فراجا در ارتباط تلفنی با برنامه سلام صبح بخیر شبکه رادیویی ایران، درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور و بارندگی در مسیر‌های ارتباطی گفتگو کرد و از ادامه بارش‌ها در بیشتر راه‌های کشور و مسدود شدن برخی از راه‌ها به علت بارش برف خبرداد.

مشروح این گفتگو را در ادامه می‌بینید:

سؤال: سردار چه خبر از وضعیت جاده‌ای کشورمان؟

مؤمنی: باید به استحضار برسانم همانطور که اعلام شده است بسیاری از محور‌ها را شاهد بارش برف و باران هستیم در استان‌های مختلف ازجمله آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری و کردستان. همچنین در محور‌های ایلام و قم هم شاهد بارش باران هستیم.

در چند محور انسداد داریم یکی در استان اصفهان محور خوانسار به میاندشت به دلیل اینکه احتمال دادیم صعود بهمن اتفاق بیفتد آن مسیر مسدود شد. استان چهارمحال و بختیاری، مسیر شهرکرد به مسجد سلیمان در گردنه چری و گردنه شاه منصوری مسدود شده است و مسیر جایگزین آن‌ها شهرکرد، بروجرد، لردگان، ایذه و خوزستان است. مسیر پیرانشهر به مرز تمرچین هم مسدود است به دلیل بارش برف شدید و مسیر نقده به پیرانشهر هم با زنجیره چرخ تردد امکان پذیر است. این‌ها از محور‌هایی بودند که انسداد داشتند.

سؤال: دیروز یک هشداری در ارتباط با محور چالوس و هراز دادید که احتمال ریزش بهمن وجود دارد الان تردد مشکل ندارد در این دو محور؟

مؤمنی: نه تردد در جریان است منتها بارندگی در آنجا زیاد است و برف زیاد است مخصوصاً در محور چالوس تا ۲۰ سانت هم برف نشسته است و اگر امکان دارد من یک خواهش دارم از هموطنان کنم که الان شرایط برای سفر مناسب نیست واقعاً اگر عنایت کنند و از سفر‌های غیرضرورشان پرهیز کنند ما خیلی ممنون می‌شویم برف شدید باعث شده است که برخی از محور‌ها باید حتماً با زنجیر چرخ تردد کنند آلودگی ما در محور‌های کوهستانی و گردنه‌ها داریم که باعث کاهش دید می‌شود و خطر تصادف را بیشتر می‌کند. خواهشی که داریم از سفر‌های غیرضرور پرهیز کنند تا از این سامانه بارشی هم عبور کنیم.

سؤال: اگر سفری ضرورت داشت و خواستند از وضعیت راه‌ها مطلع شوند شماره ۱۲۰ و ۱۴۰ دراختیارشان است و می‌توانند از وضعیت راه‌ها باخبر شوند.

مؤمنی: خواهشی که داریم از هموطنان اینکه اگر ضرورت داشتند تردد داشته باشند حتماً زنجیر چرخ را حتماً با خودشان داشته باشند خودروی شان را از نظر فنی بررسی کنند وسایل گرمایشی با خودشان در خودرو داشته باشند باک خودرو‌ها پر باشد شرایط کوهستانی شرایط ویژه‌ای است و برنامه ریزی که برای سفرهایشان می‌کنند با زمانبندی که در روز‌های عادی می‌کنند باید متفاوت باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد