اونس طلا2299.71
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

هرگز این غذاها را دوباره گرم نکنید

گرم کردن برخی از مواد غذایی می تواند شما را در معرض خطر مسمومیت غذایی یا بدتر از آن قرار دهد.

گرم کردن شام دیشب در مایکروویو یا روی گاز بهترین و سریعترین راه برای رفع گرسنگی خصوصا در محل کار است. اما متأسفانه، گرم کردن برخی مواد غذایی می تواند شما را در معرض خطر مسمومیت غذایی یا بدتر از آن قرار دهد.

ما در سایت طلا، چند غذایی که هرگز نباید آنها را دوباره گرم کنید، برایتان آوردیم.

پوره سیب زمینی

گرم کردن مجدد سیب زمینی های باقی مانده می تواند شما را بیمار کند.اگر سیب زمینی پخته شده برای مدت طولانی در دمای اتاق بماند، باکتری عامل بوتولیسم در آن تولید می شود. در واقع اگر سیب زمینی ها را در فویل محکم بپیچید، احتمال رشد باکتری بیشتر می شود. اگر سیب‌زمینی‌هایتان را بلافاصله در یخچال نگذارید، با خوردن آن‌ها در روز بعد در معرض خطر مسمومیت غذایی قرار می گیرید.

قارچ

گرم کردن مجدد قارچ یک اشتباه بزرگ است و باعث ناراحتی و درد معده می شود. اگر واقعاً باید قارچ‌ها را دوباره گرم کنید، آنها را حداقل تا دمای ۱۵۸ درجه فارنهایت گرم کنید.

مرغ

گرم کردن مجدد مرغ اشکالی ندارد اما باید مطمئن شوید که دمای آن به حداقل ۱۷۵ درجه فارنهایت رسیده باشد تا باکتری‌های خطرناک در آن از بین بروند. تنها راه برای انجام این کار استفاده از یک دماسنج پخت و پز است. فراموش نکنید که باید مرغ پخته‌ای را که بیش از سه روز مانده است، دور بریزید.

تخم مرغ

تخم‌ مرغ‌ها را نباید بیش از دو ساعت بیرون گذاشت. گرم کردن مجدد تخم‌ مرغ‌ حتی اگر یک مدت کوتاهی بیرون بوده است، خطرناک است.

طبق گفته FDA، هرگز نباید تخم مرغ یا غذاهای حاوی تخم مرغ را بیش از دو ساعت یا بیش از یک ساعت بیرون از یخچال بگذارید. باکتری هایی مانند سالمونلا به سرعت در تخم مرغ تکثیر می شوند و می توانند منجر به مسمومیت غذایی جدی شوند.

برنج

برنج پخته شده می تواند توسط باکتری به نام باسیلوس سرئوس آلوده شود. اگرچه این باکتری ها در اثر گرما بی ضرر می شوند، اما در واقع هاگ هایی را تولید می کنند که سمی و در برابر حرارت مقاوم هستند.

برنج پخته شده را در اسرع وقت میل کنید و نگذارید بیشتر از ۱ ساعت در دمای اتاق بماند. اگر حتماً باید برنج را دوباره گرم کنید، آن را هم بزنید تا مطمئن شوید که همه قسمت‌های برنج داغ می شود.

غذاهای دریایی

اگر غذای دریایی بیش از دو ساعت در هوای خنک یا یک ساعت بیرون از یخچال بماند، باید دور ریخته شود. باکتری های زیادی در غذاهای دریایی در هر دمایی بین ۴۰ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت رشد می کند.

اسفناج

نیترات موجود در اسفناج هنگام گرم کردن مجدد به نیترات و سپس به نیتروزامین تبدیل می شود. برخی از نیتروزامین‌ها سرطان‌زا هستند و می‌توانند بر توانایی بدن برای حمل اکسیژن تأثیر بگذارند.

غذاهای سلف سرویس

غذاهای سلف سرویس یا بوفه ای که ساعت ها در دمای اتاق بیرون می مانند، حاوی میکروارگانیسم های خطرناکی هستند. باکتری های روی این مواد غذایی به سرعت تکثیر می شوند و گرم کردن مجدد آنها میکروب‌ها را به طور کامل از بین نمی برد.

روغن

روغن های مختلف تحمل حرارت متفاوتی دارند. اگر روغن ها را مجدد گرم کنید، دود یا بخار سمی تولید می کند. غذاهایی که روغن زیادی دارند نباید در مایکروویو گرم شوند، اگر می‌خواهید دوباره آن را گرم کنید، بهتر است آن را با دمای کم و آهسته گرم کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد