اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
این خبر به روز می‌شود؛

وضعیت تعطیلی و فعالیت ادارات و مدارس شنبه 1 بهمن ماه 1401

ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس برخی استان‌های کشور فردا شنبه اول بهمن ماه تعطیل یا غیرحضوری شدند.

به گزارش سایت طلا، ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس برخی استان‌های کشور فردا شنبه 1 بهمن ماه تعطیل یا غیرحضوری شدند.

تمامی مقاطع تحصیلی استان‌ تهران فردا شنبه غیرحضوری شد/ اجرای طرح زوج و فرد از در منزل

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، تمامی کودکستان ها برای شنبه یکم بهمن ماه تعطیل و کلیه مقاطع تحصیلی در استان‌ تهران به استثناء شهرستان‌های پردیس ،دماوند و فیروزکوه برای فردا غیرحضوری شد.

جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا امروز جمعه ۳۰ دی ماه با حضور اعضا در استانداری تهران برگزار شد.

بر اساس مصوبات این کارگروه، روز شنبه یکم بهمن ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند، فیروزکوه کودکستان‌ها تعطیل و تمامی مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است.

همچنین آزمون‌های المپیادهای علمی دانش آموزی در روز شنبه یکم بهمن ماه طبق برنامه برگزار خواهند شد. بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، طرح زوج و فرد برای روز شنبه یکم بهمن ماه از درب منزل اجرا خواهد شد.

فروش روزانه مجوز طرح ترافیک برای روز شنبه از سوی شهرداری تهران ممنوع است.

پلیس راهور و پلیس فاتب نیز باید از تردد شبانه کامیونها به جز کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسد شدنی جلوگیری کند.

همچنین فعالیت کلیه واحدهای تولید شن و ماسه و آسفالت و بتن آماده و کلیه معادن شرکت سیمان تهران ممنوع خواهد بود.

همچنین شهرداری ها باید نسبت به جلوگیری از روشن ماندن و درجا کار کردن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه ها اقدام کنند. واحدهای اورژانس نیز باید نسبت به استقرار در میادین اصلی اقدام کنند. از شهروندان تقاضا می شود از تردد غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک مناسب N۹۵ استفاده کنند.

همچنین روسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند.

فردا مدارس اصفهان مجازی و ادارات دورکار شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مجازی شدن مدارس و دورکاری ادارات در اصفهان و برخی شهرهای استان خبر داد.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام اظهار داشت: درپی صدور هشدار نارنجی وضعیت هوا و استقرار توده هوای سرد و سنگین، پایداری جو و رطوبت بالا که سبب تشدید شرایط آلودگی هوا، انباشت آلاینده‌ها در روزهای گذشته و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و مناطق مجاور در شرایط ناسالم برای عموم گردید، با تصمیم این کمیته، به نیروگاه شهید منتظری ابلاغ گردید که تا رفع شرایط کنونی اضطرار آلودگی هوا از مصرف سوخت مازوت خودداری کنند. وی افرود: همچنین در این راستا کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان مصوب نمود تا کلیه دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، لنجان و نیز بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین شهر و نجف‌آباد و شهر سجزی در روزهای شنبه و یکشنبه غیرحضوری شوند و امتحانات دانشگاه‌ها مطابق برنامه قبلی کماکان برگزار خواهد شد.

شیشه‌فروش تصریح کرد: دورکاری کلیه ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک ها در روز شنبه یکم بهمن ماه در مناطق یاد شده از دیگر مصوبات این کمیته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مراکز امدادی، خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند داشت.

وی یادآور شد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان طی دو روز آینده از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مکلف گردیدند نسبت به انجام نظارت‌های لازم و اتخاذ تمهیدات به منظور خاموش نمودن سیستم‌های گرمایشی به منظور کاهش حداکثری مصرف انرژی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: عدم تردد اتوبوس‌های دودزا و فرسوده و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها از مصوبات این کمیته و بر عهده شهرداران استان است همچنین فعالیت تمامی واحدهای صنعتی شناسایی شده در تشدید آلایندگی هوا ازجمله واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت با نظارت محیط زیست و بصورت موقت تعطیل اعلام شد.

وی افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

شیشه‌فروش توصیه کرد: شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت های ورزشی در فضاهای باز و هسته های مرکزی و پرترافیک شهرها درصورت حضور در این اماکن حتما از ماسک استفاده کنند.

مدارس ابتدایی همدان تعطیل شد

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان از تعطیلی مدارس ابتدایی در نوبت صبح فردا خبر داد. به گزارش سایت طلا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، به علت سرمای شدید و مدیریت مصرف گاز، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی سراسر استان فردا -شنبه یکم بهمن‌ماه- در نوبت صبح تعطیل است و آموزش ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می گیرد.

مقتضی است؛ مدیران مدارس اهتمام ویژه در مدیریت سیستم های گرمایشی و موتورخانه‌های مدارس را داشته باشند.

مدارس البرز تعطیل شد

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز: با توجه به روند افزایشی غلظت آلاینده ها هوا مقرر شد تمامی مقاطع تحصیلی استان البرز فردا اول بهمن بصورت غیرحضوری برگزار شود.

مدارس استان کردستان فردا غیرحضوری شد

مدارس استان کردستان در نوبت صبح و عصر فردا به‌دلیل سرما تعطیل و در بستر شاد برگزار می‌شود.

به پیشنهاد ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و موافقت استاندار کردستان، مدارس سراسر استان تعطیل شد.

دمای هوا در کردستان به 16 درجه زیر صفر رسید هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: به دلیل سرما و برودت هوا، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس تمام مقاطع تحصیلی استان کردستان فردا شنبه یکم بهمن ماه سال جاری در هر دو نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی (شاد) برگزار می‌‌شود.

شنبه مدارس خوی غیر حضوری است

مدارس شهرستان خوی در روز شنبه یک بهمن ماه به جهت استمرار پس لرزه های ناشی از زلزله غیر حضوری شد.

به جهت وقوع زمین لرزه خوی در روز چهارشنبه و همچنین استمرار پس‌لرزه های نسبتاً شدید، با مد نظر قرار دادن مخاطرات احتمالی آتی ناشی از خروج دانش‌آموزان به هنگام وقوع پس‌لرزه‌ها، آموزش در مدارس این شهرستان در تمامی مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی)؛ طی روز شنبه یک بهمن ماه، بصورت مجازی و در بستر سامانه شاد، استمرار می یابد. انتهای پیام

آلودگی هوا مدارس قزوین، تاکستان و البرز را غیرحضوری کرد

کمیته اضطرار آلودگی هوای استان قزوین به علت آلودگی هوا مدارس شهرستان‌های قزوین، البرز و تاکستان در روز شنبه یکم بهمن‌ماه را تعطیل اعلام کرد و کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بر اساس تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان روز شنبه اول بهمن ماه تمام مدارس نوبت صبح و عصر شهرستان قزوین شامل شهر قزوین، اقبالیه، محمودآباد نمونه، شهر تاکستان به صورت مجازی برگزار می‌شود. این موضوع شامل مدارس روستایی نیست.

همچنین تمام مدارس شهرستان البرز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در تمام مقاطع تحصیلی مجازی است. فعالیت سایر مدارس مناطق استان نیز به صورت حضوری بوده و عوامل اجرایی در مدارس الزامی نیست.

سیستم گرمایشی تمام مراکز فوق که کلاس‌های درس آنان غیرحضوری است، باید طبق شیوه‌نامه های ابلاغی خاموش شود. در ضمن بر اساس مصوبه کمیته اضطرار ادارات دولتی استان و دستگاه‌های خدمت‌رسان از اول بهمن 1401 تا اطلاع ثانوی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 صبح تا 14 موظف به خدمت هستند و پنجشنبه‌ها نیز تعطیل است.

ستاد مدیریت بحران استان قزوین هم با توجه به ناپایداری هوا و ناترازی مصرف سوخت از کارمندان خواسته با البسه گرم در محل کار حضور داشته و در مصرف سوخت اهتمام بیشتری داشته‌ باشند.

مدارس ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه فردا غیرحضوری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مدارس ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه در روز شنبه اول بهمن غیرحضوری شد و ادارت و بانک‌ها نیز با تاخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

افشین یگانه از تعطیلی و غیرحضوری شدن فعالیت تمام مقاطع تحصیلی مدارس 10 شهرستان استان در روز شنبه یکم بهمن ماه 1401 به دلیل سرمای شدید هوا در روز شنبه اول بهمن خبر داد و اظهار داشت: این تعطیلی شامل دو نوبت صبح و بعدازظهر خواهد بود.

وی عنوان کرد: تعطیلی مدارس استان شامل شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی نمی‌شود و فعالیت مدارس و ادارات در این چهار شهرستان به روال عادی خواهد بود.

فعالیت مدارس استان در روز شنبه به صورت غیرحضوری و در بستر پیام رسان «شاد» ادامه می‌یابد. بیشتر بخوانید تعطیلی ادارات خراسان جنوبی تا پایان هفته تمدید شد

مدیرکل مدیریت بحران استاندای کرمانشاه درباره فعالیت ادارات و بانک‌ها هم گفت: به دلیل برودت هوا، ساعت کاری ادارات و بانک‌های استان به استثنای چهار شهرستان مذکور در روز شنبه از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود اما این تأخیر شامل دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی نخواهد بود. وی گفت: نحوه فعالیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در روز شنبه هم با نظر رؤسای دانشگاه خواهد بود.

ادامه دارد...

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد